عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه قدرت خرید مردم در بازار مسکن بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: با کاهش 2 درصدی نرخ سود بانکی، قدرت خرید مردم به ویژه برای مصرف‌کنندگان افزایش نمی‌یابد، چراکه هم‌اکنون قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم است و سیر صعودی را طی می‌کند.
کد خبر: ۵۹۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 01 May 2018

به گزارش تابناک : بیژن خطیبی در ادامه افزود: بازار مسکن هم‌اکنون در شرایط رکود تورمی قرار دارد، زیرا که تورم همیشه در کشور وجود داشته و با توجه به آنکه رکود در این بازار ایجاد شده بخش مسکن دچار شرایط بدی شده است.

خطیبی، تصریح کرد: تصمیمات آنی  دولت التهاباتی را در بازار دلار و سکه ایجاد می‌کند و همین موضوع بر بازار مسکن نیز تایثرگذار است.
 
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بازار اجاره همواره بستگی به نظر مالکان دارد و مردم نیز چاره‌ای جز پرداخت اجاره ندارند.
 
وی تأکید کرد: به طور معمول سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت اجاره افزایش می‌یابد، اما امسال به طور قطع قیمت‌های اجاره بیش‌تر خواهد شد.
 
به نظر می رسد که برای جلوگیری از سو استفاده برخی افراد و به تعادل رساندن بازار و کاهش فشار بر قشرهای ضعیف  و متوسط جامعه نیازمند حضور جدی مسئولان دولتی در حوزه های مختلف هستیم، به طوریکه در ماه گذشته شاهد بودیم که بازار ارز با دخالت مستقیم دولت به تعادل رسید.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار