مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از فعالیت 130 مبلغ علوم دینی در ماه مبارک رمضان سال جاری در شهرستان تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 09 July 2015
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از فعالیت 130 مبلغ علوم دینی در ماه مبارک رمضان سال جاری در شهرستان تویسرکان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام علی کاروند افزود: از این تعداد روحانی مبلغ، تعداد 60 نفر از حوزه علمیه قم و دیگر شهرهای کشور به شهرستان تویسرکان اعزام شده اند.

وی بیان کرد: پرداختن به مقوله هایی مانند نهادینه شدن الگوی صحیح مصرف آب، احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، تفسیرهای موضوعی قرآن، ترویج فرهنگ مهدویت و احیای فریضه زکات از مهمترین سر فصل های فعالیت های تبلیغی در این بخش به شمار می روند.

حجت الاسلام علی کاروند ادامه داد: در همین راستا و به منظور تبیین و تشریح عقاید اسلامی، سه مرکز پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی در محل بارگاه حیقوق نبی(ع)، تپه نور الشهدا و مزار شهدای گمنام و میدان اصلی شهر مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین از جزء خوانی روزانه قرآن کریم در 80 مسجد فعال در سطح سه شهر، دو بخش و هفت دهستان شهرستان تویسرکان به روش ترتیل خبر داد و اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی حفظ قرآن کریم در قالب دو موسسه قرآنی شهری و 15 خانه قرآن روستایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: هشتمین مرحله مسابقه تفسیر قرآن کریم با عنوان نور الهدی(8) همگام با سراسر کشور در شهرستان تویسرکان نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: سومین دوره مسابقات سراسری تلاوت قرآن در سه رشته حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء پیوسته و قرائت به روش تحقیق نیز در حال برگزاری در شهرستان تویسرکان است.

وی از برپایی دسته بزرگ عزاداری با تجمع هیات های مذهبی و مردمی در یادروز شهادت حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: گردهمایی روحانیون تویسرکان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با شعار هر مسجد یک محفل به تعداد 130 محفل از دیگر برنامه های ماه رمضان سال جاری در تویسرکان به شمار می روند.

حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: همچنین چهار پایگاه تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان بوستان معرفت و چهار پایگاه تابستانی ویژه جوانان با عنوان سفیران امید در قالب برنامه های متنوع ورزشی، قرآنی و فرهنگی در حال برگزاری در سطح شهرستان تویسرکان است.

وی خاطر نشان کرد: 20 کلاس صحیح خوانی قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآن سطح شهرستان و 20 کلاس قرآنی طرح 1449 با محوریت حفظ سوره یاسین نیز در حال برگزاری است.

تویسرکان با حدود 103 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار