سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: روستای "سنرد" گرمسار به زودی به مقصد گردشگری و الگوی احیای روستایی با مشارکت جامعه محلی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 27 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، «محمد جهانشاهی » امروز و در بازدید از نحوه ارائه خدمات نوروزی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان و در حاشیه بازدید از روستای سنرد، افزود: این روستا نمونه خوبی از احیاى بافت های روستایی با مشارکت جامعه محلی است.
وی با اشاره به اینکه روستائيان سنرد دو سال پيش به اين روستا بازگشتند و خانه هاي قديمي خود را مرمت كردند و دوباره زندگي در اين روستا جاري شده است، گفت: تلاش می کنیم این الگوی مناسب را در سطح استان اشاعه دهیم.
جهانشاهی افزود: درک ارزش‌های محیطی و هویت کالبدی و تلاش دو نسل از اهالی، باعث باز زنده‌سازی روستا و جاری شدن زندگی در آن شده است.
وی با بیان اینکه سنرد قابلیت الگوسازی دارد و در آینده مقصدی برای بسیاری از گردشگران خواهد بود، گفت:  تغییر کالبدی بافت‌های روستایی، استحاله فرهنگی و اجتماعی و تبدیل روستاها به فضاهای بی‌هویت یکی از مهم ترین چالش‌هایی  است که حیات روستایی را تهدید می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه بافت‌های تاریخی و روستایی، آینده گردشگری کشور هستند، افزود: استان سمنان نیز به واسطه شرایط اقلیمی متنوع، روستاها و آبادی‌های متنوعی دارد که در برگیرنده فرهنگ روستایی و عشایری قابل توجهی هستند.
وی خواستار مشارکت تمامی نهادها باید برای حفاظت و حیات پایدار روستاها با کمک اهالی و جوامع محلی شد و گفت: بخش زیادی از اهداف این اداره کل به ویژه در بحث اشتغال و توسعه متوازن استان، بر مبنای توسعه گردشگری روستایی برنامه ریزی شده است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با قدردانی از توجه اهالی به مرمت و باززنده سازی این روستا، گفت: این اداره کل نیز در مرمت و احیای روستای سنرد مشارکت می‌کند.
روستای سنرد در ۶ کیلومتری جنوب گرمسار واقع شده است. این روستا سال‌ها رها و خالی از سکنه شده بود و مدتی است که با همت اهالی، در حال مرمت و احیاست. این روستا در مسیر پارک ملی کویر و کاروانسرای قصر بهرام قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار