استاندار قم:
استاندار قم با بیان اینکه قم دارای کمترین نرخ جمعیت روستایی در کشور است، اظهار داشت: ۵۵ درصد سهم اقتصاد استان قم در بخش گردشگری و خدمات جریان دارد.
کد خبر: ۵۷۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 26 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در کارگروه اشتغال استان قم که با حضور سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این که تأکید اصلی رئیس جمهور ایجاد اشتغال و زدودن فقر مطلق از کشور است، گفت: برای این کار لازم است زمینه مشارکت همه مردم در فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود.

وی بیان کرد: در استان قم شاهد کمترین نرخ جمعیت روستایی در کشور هستیم که برای حفظ همین تعداد و حتی افزایش جمعیت روستاها باید فرصت‌های شغلی را در مناطق روستایی فراهم کنیم.

استاندار قم ادامه داد: ۵۵ درصد سهم اقتصاد استان قم در بخش گردشگری و خدمات جریان دارد، بنابراین با سرمایه‌گذاری در بخش بوم گردی می‌توانیم از حضور ۲۰ میلیون زائری که در طول سال به قم می‌آیند، برای رونق اقتصادی استان استفاده کنیم.

تلاش برای توسعه مناطق روستایی

سرپرست دفتر امور روستایی استانداری قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کاری این دفتر در حوزه اشتغال روستایی گفت: طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در مجموع ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای قم اختصاص یافته است.

سجاد چهرگانی با اشاره به آمار طرح‌های خوداشتغالی روستایی معرفی شده به بانک افزود: علاوه بر تسهیلات خوداشتغالی روستائیان، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت بنیاد برکت برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاهای استان قم اختصاص یافته است.

وی تلاش برای توسعه مناطق روستایی را از اولویت‌های کاری این دفتر عنوان و خاطرنشان کرد: تولید محصول دارای بازار، تکمیل چرخه مصرف، ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصول، برون سپاری کارها، تشکیل مجموعه‌های تولیدی، توجه به نوآوری و شکوفایی، ایجاد تقاضای جدید و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا از جمله راهبردهای مد نظر این دفتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار