نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فلسفه اصلی پرداخت زکات تأمین معیشت مستمندان و نیازمندان است
کد خبر: ۵۶۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 01 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست ستاد زکات استان ایلام که با حضور معاون امور سیاسی استانداری ایلام مدیرکل کمیته امداد ایلام و دیگر مدیران عضو این ستاد برگزار شد گفت: چنانچه فریضه زکات به درستی در جامعه پرداخت شود فقر و محرومیت از جامعه ریشه کن خواهد شد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی اقدامات مهمی در زمینه احیای شعائر اسلامی انجام گرفته که تشکیل ستاد زکات یکی از مهمترین این اقدامات است.

لطفی با بیان اینکه پرداخت زکات در استان ایلام در سالهای اخیر همواره در حال افزایش بوده است گفت: این افزایش از مهمترین دستاوردهای تشکیل ستاد زکات و نشانه اعتماد مردم به کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات است.

رئیس ستاد زکات استان ایلام افزود: اگرچه که جهش بسیار خوبی در زمینه پرداخت زکات در این استان صورت گرفته و روند پرداخت زکات سرعت گرفته است اما تا رسیدن به نقطع مطلوب همچنان فاصله زیادی وجود دارد.

 

لطفی مهمترین موضوع در پرداخت زکات را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: ترویج بیشتر زکات در سالهای اخیرمتآثر از فرهنگ سازی و تبلیغات موثر بوده است و البته عضویت مدیران ارشد سازمانهای مختلف در ستاد زکات نیز در ترویج بیشتر این فریضه نقش مهمی داشته است.

وی گفت: بیشترین زکات پرداخت شده در استان ایلام از سوی دامداران و کشاورزان بوده است و روند پرداخت زکات از سوی بازاریان چندان مطلوب نیست که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: پیشتاز بودن کشاورزان و دامداران این استان در زمینه پرداخت زکات در حالی است که خشکسالی های اخیر مشکلات بسیاری را برای این قشر به وجود آورده است که لازم است این مشکلات از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار