مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از انتشار فراخوان نمایشگاه دست‎ساخته‎های هنری گل نرگس بهبهان خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۴۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 07 January 2018

خسرو نشان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دست‎ساخته‎های گل نرگس هم‌زمان با جشنواره گل نرگس در بهبهان اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی، هنری انواع دست‌ساخته‌های هنری و تولیدات صنایع دستی با محوریت «گل نرگس بهبهان» و موضوعات مرتبط با آن توسط هنرمندان و صنعتگران گرامی خلق خواهد شد.

او مشارکت هنرمندان و صنعتگران در معرفی و شناساندن بیشتر آثار طبیعی و گردشگری استان، ترویج فرهنگ استفاده از نقش‌ها و تصاویر برگرفته از مناظر طبیعی استان، خلق یادمانی از ششمین جشنواره گل نرگس بهبهان و نیز آشنایی، تبادل‌نظر و ارتباط نزدیک‌تر میان تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی و طراحان استان را از اهداف برگزاری این نمابشگاه عنوان کرد.

نشان درخصوص زمان برگزاری رویداد گفت: این نمایشگاه از 21 دی‎ تا ششم بهمن 1396 در شهرستان بهبهان، جاده‌ قدیم اهواز، کیلومتر چهار، مجتمع تفریحی توریستی چاه‌ماری برگزار می‎شود.

او درباره شرایط ارسال آثار بیان کرد: آثار ارسالی باید دارای شناسنامه باشند و هنرمندان، محدودیتی در تعداد آثار ارسالی ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه به نحوه و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اشاره و تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نمایشگاه، می‌توانند آثار خود را تا پنجم بهمن ‎ 96به دبیرخانه «جشنواره‌ گل نرگس بهبهان» به نشانی: اهواز، خیابان امام خمینی شرقی، نبش خیابان سلطانی، جنب بانک کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان، ارسال کنند.

او محورهای نمایشگاه را به سه حوزه تولیدات صنایع دستی، طراحی و نقاشی تقسیم کرد و افزود: در بخش صنایع دستی آثار چوبی و حصیری، نساجی سنتی، کاشی سنتی، صنایع دستی فلزی، بافته‌های داری و غیر داری، صنایع دستی استخوان، چاپ‎های سنتی، میناکاری، آبگینه، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی دریایی، پوشاک سنتی و هنرهای سنتی قابلیت ارسال به نمایشگاه را خواهند داشت.

نشان اضافه کرد: در حوزه طراحی نیز افراد می‎توانند با تکنیک سیاه قلم، به ابعاد10×20 و 10×15 سانتی‎متر، روی مقوا به رنگ‌های کرمی و نخودی آثار خود را ارائه دهند.

او افزود: در حوزه نقاشی هم هنرمندان می‎توانند با تکنیک آزاد (آبرنگ، گواش، رنگ و روغن، آکریلیک) و با ابعاد متعارف و قابل حمل، آثار خود را آماده و راهی دبیرخانه نمایشگاه کنند.

علاقه‎مندان، هنرمندان و صنعتگران می‎توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به شماره تلفن 35542537-061 تماس بگیرند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار