نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه ۹۴ الی ۹۶ درصد زعفران جهان در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی تولید می‌شود گفت: صادرات و قاچاق پیاز زعفران یکی از بزرگترین معضلات کنونی زعفران تلقی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 31 December 2017

به گزارش تابناک : حمید بنایی درباره وضعیت تولید و بازار فروش زعفران،گفت: متاسفانه نه تنها اقدامات کاربردی بهینه برای توسعه زعفران در گناباد و بجستان عملیاتی نشده بلکه با خروج پیاز زعفران از کشور تولیدکنندگان داخلی در این راستا به شدت متضرر شدند.

 نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات پیاز زعفران برای  ایجاد کشت‌های جایگزین  در کشورهای همسایه سیاست غلطی بود که تاثیر منفی بر بازار زعفران گذاشت، تصریح کرد: زعفران کاران به دلیل نبود حمایت های لازم به مرحله نابودی رسیده اند.

 بنایی با بیان  اینکه یکی دیگر از مشکلات زعفران کاران آفت زدن پیازهای زعفران است تصریح کرد: امسال 30 الی 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش میزان تولید زعفران داشته ایم، این در حالی است که قیمت زعفران نیز  نسبت به پارسال با کاهش روبرو شده بنابراین بدیهی است که با این اوصاف نمی‌توان حتی هزینه  تولید کشاورزان را جبران کرد زیرا  زعفران کیلویی 4600 الی 4700 تومان کیلویی  برای کشاورزان هزینه بر است.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآورشد: دولت در بحث خرید تضمینی زعفران  به نوعی توانست در  مقطعی  بازار زعفران را  در شرایط  مناسبی  قرار دهد و  اما این سیاست تنها مسکنی موقت  برای آرامش بازار  زعفران  تلقی می‌شود .

 

 

 

منبع : خانه ملت 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار