رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: یازدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی ۵ تا ۸ مرداد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 29 June 2015
کیوان صباغ در نشستی خبری در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: رویکرد مدیران فرهنگی، هنری و تئاتر استان بهره گیری از متون نمایشی متناسب با آیین ملی، ایرانی و سنتی و با موضعات دینی در برگزاری جشنواره‌ها است.

وی در توضیح برگزاری یازدهمین جشنواره نمایشنامه خوانی افزود: این جشنواره 5 تا 8 مرداد در دو بخش ویژه وجنبی برگزار که در بخش جنبی نمایش‌های خارجی پذیرفته و غیر رقابتی است و قوانین این دوره از جشنواره نسبت به سنوات گذشته هیچ تغییری ندارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: در جشنواره نمایشنامه خوانی امسال علاوه بر حمایت از نوقلمان با برگزاری ورکشاپ و دوره‌های تخصصی از آثار نویسندگان با محوریت‌های فراخوان حمایت صورت می‌گیرد.

صباغ با بیان اینکه نخستین مسابقات فوتبال جام فرهنگ و رسانه با مشارکت معاونت فرهنگیاجتماعی شهرداری مشهد، هئیت فوتبال خراسان رضوی و انجمن هنرهای نمایشی استان در حال برگزاری است، گفت: در این مسابقات 12 تیم به صورت منسجم با حضور هنرمندان در حال برگزاری است که هرشب از دو پیشکسوت در بخش های مختلف هنری تقدیر به عمل می‌آید.

وی حمایت از تولید تئاتر برای مجموعه تئاتر شهر مشهد با مضامین دینی در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی دانست و گفت: تولید متون نمایشی با محوریت سیره زندگی ائمه(ع) از جمله سیره زندگی امام رضا(ع) و امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر، تاثیر دین در زندگی معاصر،بهره‌گیری از آثار عطار، خیام و شاهنامه فردوسی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

صباغ با اشاره به این مطلب که همه هزینه‌های تولید دو نمایش نامه با محوریت 175 شهید غواص به عهده انجمن هنرهای نمایشی استانی است، بیان کرد: مهلت ارسال آثار نمایش در ارتباط با شهدای غواص پایان مرداد ماه است.

رئیس انجمن هنرای نمایشی خراسان رضوی از اجرای تعزیه همزمان با شبهای قدر خبر داد و گفت: تعزیه خوانی در محل تئاتر شهر به مدت یک هفته اجرا می‌شود و در صورت هماهنگی دو تئاتر مناسبتی به صورت مهمان به روی صحنه خواهند رفت.

وی با اجراهای مجموعه تئاتر شهر بعد از ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: در سالن اصلی نمایش "مرثیه باد" به کارگردانی رضا حسینی ، نمایش"یک ساعت آرامش" به کارگردانی سحر رضوانی، تئاتر"نگهبان واژدها" به کارگردانی سحر رضوانی در سالن بهار و "عطر تقلبی" به کارگردانی شادی غفوریان پس از انجام مراحل اداری به روی صحنه می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار