اردبیل رتبه 28 را در نرخ بیکاری کسب کرد؛
نزدیک۷۰ هزار جوان تحصیل کرده، معادل هفت لشگر در استان اردبیل بیکار وجود دارد که می تواند به عنوان یک تهدید جدی تلقی شود.
کد خبر: ۵۱۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 04 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی عصر شنبه درکارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: جمعیت فعال استان در سال گذشته ۴۱۸ هزار نفر محاسبه شده و مجموع شاغلان ۳۵۲ هزار و ۶۷۳ نفر به ثبت رسیده است.

وی تعداد بیکاران را ۶۵ هزار و ۴۵۰ نفر برشمرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹.۴ درصد و نرخ بیکاری در این استان ۱۵.۷ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در سال ۹۵ استان اردبیل رتبه ۲۸ ام کشوری در نرخ بیکاری را کسب کرده است.

رحیمی تأکید کرد: میزان اشتغال شاغلان بخش کشاورزی در استان ۳۵.۱ درصد و در میانگین کشوری ۱۸ درصد است که بیانگر اشتغال قابل توجه در این حوزه است.

وی افزود: اشتغال بخش صنعت در کشور ۳۱.۹ درصد و در استان ۲۳.۶ درصد محاسبه شده و بیانگر اشتغال پایین بخش صنعت در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشتغال بخش خدمات کشور را ۵۰.۱ درصد و در استان ۴۱.۳ درصد عنوان کرد.

به گفته رحیمی در اشتغال بخش خصوصی شاهد اشتغال ۸۷.۶ درصدی در استان و اشتغال ۸۳.۵ درصدی در کشور هستیم.

وی افزود: در مقابل اشتغال بخش عمومی و دولتی استان ۱۲.۴ درصد است که در میانگین کشوری ۱۶.۵ درصد محاسبه شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اجرای طرح های خود اشتغالی در استان اشاره و تأکید کرد: به ویژه مطالعه و احصای فرصت های شغلی و کارآفرینی، ارائه تسهیلات یارانه دار برای اشتغال زایی و حمایت از طرح های اشتغال زا اشاره کرد.

رحیمی همچنین بخشی از برنامه های این اداره کل را حمایت از مشاغل خانگی عنوان و اضافه کرد: سال گذشته برای هزار و ۶۶۷ مورد شغلی و در هفت ماهه نخست امسال برای هزار و ۶۲ مورد شغلی مجور صادر شده است.

به نوشته مهر،وی افزود: سال گذشته به ۶۷۶ شغل تسهیلاتی برابر با سه میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان و در هفت ماهه نخست امسال به ۱۸۷ شغل تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون مشاغل خانگی شهرداری ها موظف هستند به صورت دوره ای مکان مناسب برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی تدارک ببینند که در این راستا با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش تابناک اردبیل، با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای دولت در شناسایی و تعریف افراد شاغل و بیکار و قبول آمار رسمی اعلامی از سوی مدیرکل کار استان باید پذیرفت که هم اکنون نزدیک ۷۰ هزار جوان تحصیل کرده، معادل هفت لشگر در استان اردبیل بیکار وجود دارد که در صورت عدم برنامه ریزی برای این مهم، چه بسا خود به عنوان یک تهدید جدی بشمار می رود.

ناگفته پیداست که ذخایر ارزشمند نیروی انسانی متخصص و متعهد، فرصت ذیقیمتی برای کشور است به شرطی که مسئولان امر طوری برنامه ریزی و مدیریت کنند که مبادا این فرصت به ضد خود مبدل شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار