بسته ی خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد به ارائه مجموعه ای از اخبار منتشره در خبرگزاری ها و سایت های خبری کهگیلویه و بویراحمد می پردازد. خبرهایی با تیترهایی مانند: چرا لرها ، وزیر نمی شوند؟ یا مرض آبی فیش ها از سی سخت به یاسوج رسید!
کد خبر: ۵۱۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 01 November 2017
رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که یا غیررسمی هستند و یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. این خبرها در بسته ای خبری برای مخاطبان منتشر می شود.
دل و قلوه ای که ندای ایرانیان و شورای شهر دهدشت به هم تعارف می کردند!
اعضای شورای شهر دهدشت با مجموعه ندای جوان در هفته گذشته دیدار و‌گفت وگو کردند و آنگونه که در رسانه ها منتشر شده اعضای به شدت از دیدار خرسند بوده اند و به قولی برای هم دل و قلوه تعارف می کرده اند!
در این دیدار اعضای شورای شهر دهدشت ضمن محترم شمردن جایگاه جوانان و نقش آنان در جامعه، لازمه ی پویایی جامعه را مطالبه گری و انتقاد منصفانه دانستند.
جمشیدی سخنگوی شورای شهر که خود یکی از جوانان فعال شهر دهدشت می باشد، و در برگزاری جلسه ی مجوعه ی ندا نقش بسزایی داشته است مجموعه ی شورای شهر را آماده پذیرش انتقادات و راهکار های همه ی جوانان شهرستان دانست.
متعاقب سخنان جمشیدی؛ آذریان نیز درب شورای شهر را به روی تمامی اقشار جامعه و شهروندان باز دانستند و اظهار داشتند مسئولین باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی آماده باشند.
سخن سنج و دیدار نیز ضمن ابراز خوشحالی در نشست با مجموعه ی ندای جوان از پیگیری مطالبات جوانان در حوزه ی ورزش خبر دادند.
بالوایه و آرانپور که نسبت به دیگران زمان بیشتری را در گفتگو به با مجموعه ی مذکور در اختیار داشتند، اظهار داشتند تمامی مطالبات و انتقادات مجموعه ی ندای جوان را بصورت لحظه ای رصد میکنیم، و تاکنون چیزی به جز انتقاد و مطالبه ی منصفانه از این مجموعه مشاهده نکردیم. و در ادامه به خلاقیت و فعال بودن تک تک اعضا اشاره کردند و اظهار داشتند که در هر زمان و مکانی آماده ی دریافت انتقادات و مطالبات شهروندان می باشیم .
پس از آن اعضای هم اندیشی ندای جوان، جوان بودن مجموعه ی شوارای شهر و دارا بودن تحصیلات عالیه اعضا را برای درک و پذیرفتن مطالبات و انتقادات شهروندان به فال نیک گرفته و فضای باز، شروع گفتگو و دیدار شورا با شهروندان را موضوعی گم شده میدانستند که در شورای چهارم بسان تابویی می بود که هیچ کس جرات شکستنش را نداشت.
منتقدین و فعالان اجتماعی و مدنی ندای جوان، ضمن ابراز خوشحالی از دعوت شورای شهر، خود را آماده ی کمک و همباری به شورا و شهرداری در تمامی حوزه های اجتماعی، فرهنگی و همچنین آموزش حق و تکلیف شهروندی دانستند.
اعضای ندای جوان همچنین اضافه کردند، قطعا انتقاد بدون راه حل هیچ سود و منفعتی ندارد، بلکه در کنار انتقادات سالم باید راهکارهای لازم نیز ارائه شود، و برای عملی کردن راهکارها، شورای شهر باید میدان و فضای فعالیت شهروندان را در عمل (نه در تئوری) باز و محیا کند.
گفتنی است جلسه مذکور از ساعت ۲۰شب شروع و تا نیمه های شب ادامه داشت، پس از گفتگوهای مفصل اعضا ی شورا و نمایندگان ندای جوان هر دو طرف آینده ی توسعه ی شهری دهدشت را روشن دانسته و رسالت خود را کمک به برون رفت از حواشی و مسائلی که باعث هدر رفت انرژی شورای شهر خواهد شد، دانستند.
این جلسه در جوی بسیار صمیمی و با شوخی آقای جمشیدی مبنی بر اینکه شهرداری و شورای شهر در حال حاضر آنچان فقیر است که هزینه ی پذیرایی از ندای جوان را از جیب خود اعضا پرداخت کردیم، پایان یافت./ ریواس جنوب
مرض آبی فیش ها از سی سخت به یاسوج رسید!
پس ازدرج خبری مبنی بر افزایش نابسامان تعرفه اب در شهر سی سخت عضو سابق شورای اسلامی شهر یاسوج هم دست به افشاگری زد.
سعید پایدار در طی مطلبی در صفحه اجتماعی خود از اخذ مبالغی غیرقانونی توسط ابفای شهری استان خبر داد و خواستار دخالت اعضای شورای شهر و سایر مدیران در این موضوع شد.
اعضای محترم شورای اسلامی شهر یاسوج
باسلام و خدا قوت
در سال ۱۳۹۵ لایحه ای از طرف شرکت ابفای شهری استان (تبصره ۳) به شورای اسلامی شهر یاسوج ارایه گردید، این لایحه که از مجموعه قوانین برنامه ششم توسعه و همچنین اختیارات شوراها می باشد ،به شرکت آبفا اجازه می دهد که درصدی را در فروش آب و همچنین اشتراک فاضلاب از شهروندان اخذ و با نظارت شورای اسلامی در جهت توسعه یا اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری یاسوج هزینه و هر شش ماه یکبار نتیجه را به شورای اسلامی ارایه نماید، بعد از تصویب این لایحه بر اساس گزارشات واصله این شرکت بجای برنامه ریزی در جهت حل مشکلات آب و فاضلاب شهر یاسوج ، اقدام به جذب نیرو در شهرستان ها و بالابردن اضافه کاری و…نمود که باطرح این موضوع توسط چند نفر از اعضا موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت …
-از آنجا که این مصوبه مربوط به سال ۹۵ می باشد به همین خاطر این قانون فقط در سال یادشده دارای ارزش قانونی بوده این درحالیست که ظاهرآ ابفای شهری در سال جدید با افزایش خودسرانه و بر اساس همان مصوبه اقدام به اخذ بهای سنگین از شهروندان می نماید ، لذا از شما اعضای محترم به عنوان نمایندگان مردم درخواست می شود ضمن طرح این موضوع در صحن شورای شهر نسبت به احقاق حقوق شهروندان اقدام قانونی لازم را بعمل آورید.
با احترام . سعید پایدار
حال با این اخبار و مستندات باید منتظر واکنش مدیران این شرکت و سایر دستگاههای نظارتی استان باشیم ./فصلی نو
بلوار یک شبه سی سخت!
از تعریف و تمجیدشهر توریستی و گردشگر پذیر سی سخت که بگذریم باید به برخی از کج سلیقگی ها در این شهر توریستی بگوییم که این موضوعات نمی تواند برای این شهر توریستی مناسب جلوه کند.
اما چیزی که امروز در این شهر زیبا در ورودی آن مشاهد می کنید و ناخواسته چشم هررهگذری را به خود جلب می کند یک بلوار  دست ساز عجیب در ورودی شهر سی سخت است.
بلوار که برخی آن را به بلوار دستی و بلواری یک شبه تعریف کرده اند که بدون هیچ گونه معماری و فقط برای جدا سازی دو جاده با سنگ های حاشیه جاده و قالب های سیمایی بر روی پا نگه داشته شده است.
اما جای سئوال اینجا است که چرا مسئولان برای زیبا سازی شهری که امروز نماد گردشگری استان را یدک می کشد اینگونه کج سلیقگی ها کرده اند.
 این موضوع می تواند امنیت و جان مسافران را به خطر بیندازد اما وجود اینگونه معماری عجیب و غریب نمی تواند در خور یک شهر توریست پذیر باشد و مسئولان باید دلایل خود برای ایجاد این بلوار چند متری دست چین با دلایل منطقی بیان کنند./سفیر دنا
 
دل و قلوه ای که ندای ایرانیان و شورای شهر دهدشت به هم تعارف می کردند!/بلوار یک شبه سی سخت! 
 
چرا لرها وزیر نمی شوند؟!
 کهگیلویه و بویراحمد ، مردم سلحشور ، لرهای بی غل و غش ، مردم غیور ، شجاعان جان بر کف و…
جناب رئیس جمهور چرا تا به وقت انتخابات نزدیک میشوید از این دست کلمات جهت تحریک غیرت لرتباران بسیار استفاده می نمایید تا آنجا که استان من یکی از بیشترین آمارها را در شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کسب میکند اما به وقت بازدید های استانی ، ما را در رده ی آخرین استان جهت شرف حضور انتخاب می کنید؟ جناب رئیس جمهور مردم من هنوز در یک خط راه آهن با استانهای مجاور شریک نیستند پس انتظار بسیار زیادی بود اگر میخواستیم یک لر در میان لیست وزرایِ پیشنهادی معرفی به مجلستان می بود!
برای اکثر وزرا مهره ها را جابجا کردید و از این کرسی به آن کرسی هر کدام جایشان را عوض کردید اما خودشان را نه ؛ چه میشد اگر جناب هاشمی لر زبان که به گفته جناب مطهری قابلیت و توان وزیر علوم شدن را داشتند را از جایگاهی بالاتر از سرپرستی می دادید؟
جناب رئیس جمهور ما لرزبانان همیشه زبان اعتراضمان کوتاه بوده آنقدر کوتاه که بدلیل غفلت مسئولین از استان ما ،همیشه یکی از بالاترین آمارها را در نرخ بیکاری کشوری داشته ایم!
ما لر زبانان توان دفاع از مرز و بوم های کشورمان را با جان و مال و خون خود داریم اما آنقدر در دفاع از مرزهای کشوری غرق شده ایم که گاها مسئولان نیز فراموش میکنند استان های لرنشین هم حق توسعه دارند!
مردم لر زبان من برادری خود را بارها و بارها هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در سالهای پیروزی انقلاب بارها و بارها به ولی امر مسلمین و تمامی مسئولین کشوری و رؤسای جمهور ایران اسلامی اثبات کرده اند اما چرا به وقت انتصاب وزرا هیچ نامی از برادران و خواهران لر زبانم هیچ جایی از لیست پیشنهادی شما نیست؟
استان من افراد نخبه و اندیشمند با تحصیلات عالیه ی بسیار بالایی تحویل ایران اسلامی و حتی کشورهای اروپایی داده اما بی مهری مسئولان انگار قرار نیست سایه اش را از سر استان کم کند! که اگر اینطور نبود میان اینهمه دانشمند و اندیشمند یکیشان را در کنار خود و به جهت خدمت رسانی به مردم ، در کابینه خود دخالت می دادید !
اگر استان من به لحاظ پیشرفت و تخصیص بودجه و امکانات میان دو استان صنعتی اصفهان و فارس روز به روز سیر قهقرایی را با سرعت بیشتری طی می کند ، اگر مردم من هر روز بیشتر از قبل با فقر دست و پنجه نرم میکنند همه از لطف بی مهری مسئولان است .
جناب رئیس جمهور نفت استان ما را ملی اعلام کردند کاش آمار بیکاری جوانان هم شهری ام نیز ملی میشد!
کاش فقر مردمم نیز ملی میشد!
کاش به جای مهر در شناسنامه ام در روز رای گیری میزان خدماتی که از استانم دریغ شده را در آن ثبت می کردند!
جناب رئیس جمهور واژه ی محروم برای خیلی از استانها شاید یک واژه ی ادبیاتی صِرف باشد اما برای من معادل با گذران زندگی یک ماهِ اکثریت مردم با چهل هزارتومان یارانه است!
فقر برای من و مردمم چون هوویی است که تا دَمِ مرگ پا را از گلوگاه حیاتمان برنمیدارد! / اعظم کاظکی / بویر نیوز
دانشگاه فرهنگیان اشتباه پیام نور و دانشگاه آزاد را تکرار نکند
علی محمد احمدی ظهر امروز در جمع هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان در خصوص وضعیت پردیس این دانشگاه اظهار کرد: بلایی که دانشگاه آزاد و پیام نور سر بیت‌المال آوردند و ساختمان‌هایی در مکان‌های نامناسبی احداث کردند دانشگاه فرهنگیان مرتکب نشود و انجام ندهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهر یاسوج مشکل زمین داریم و به جای اینکه از طبیعت محافظت کنیم طبیعت را نابود کرده و سیمان و گچ در این مکان‌های بکر می‌بریم.
وی با اشاره به مشکل اعتبار برای احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان گفت: به مسؤولان دانشگاه توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل تمام اموال غیر منقول و منقول خود را بفروشند و پردیس دانشگاه آزاد را خریداری کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اینکه اعتبار به پردیس فرهنگیان اختصاص داده شود زمان زیادی طول خواهد کشید، ضمن اینکه با ساختمان سازی و ایجاد فضاهای جدید مخالفیم.
احمدی تصریح کرد: ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها شناسایی و آنها را در اختیار اداراتی که به لحاظ فیزیکی با مشکل مواجه هستند قرار دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساختمان دانشگاه فرهنگیان یاسوج مستهلک است و این دانشگاه هر چه سریع تر نسبت به جابه جایی اقدام کند، چرا که هر گونه عواقب متوجه مسؤولان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار