مدیر کل دامپزشکی استان یزد:
مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: استان یزد دارای رتبه برتر در زمینه پرورش اسب عرب در کشور می باشد و بدون شک نقش دامپزشکی به عنوان پشتیبان حوزه ی بهداشتی و درمانی صنعت اسب استان بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۵۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 21 June 2015
به گزارش تابناک یزددکتر علی اکبر حدادزاده گفت: پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های اسب از جمله مشمشه از مهمترین اقدامات موثر دامپزشکی در حمایت و توسعه ی این صنعت اشتغالزا و مفرح در سطح استان است که به صورت فعال و پیگیر از طرف کارشناسان این اداره کل برنامه ریزی و اعمال می گردد. به همین دلیل خوشبختانه از سال های قبل تاکنون مورد مثبتی از بیمار های مشترک در میان اسب های استان مشاهده نشده است و علاقه مندان می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از تماس با اسب ها به فعالیت بپردازند.
وی  تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر انجام تست مالئین برای کنترل بیماری مشمشه و واکسیناسیون این حیوان در مقابل بیماری های مهلک، مراقبت های فعال در زمینه شناسایی به موقع بیماری هایی از قبیل طاعون اسبی، کم خونی عفونی اسب، آرتریت ویروسی و... از طریق نمونه گیری و تست های سرولوژی انجام می گیرد.

وی در پایان نیاز صنعت اسب استان را ایجاد زیر ساخت های بهداشتی و تشخیصی دانست و در این راستا به لزوم اجرای دو پروژه مهم قرنطینه و مرکز تشخیص بیماری های اسب اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد بتوان با حمایت مسئولین استان و کشور این زیرساخت ها را در استان ایجاد نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار