تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به از بین رفتن بخش عظیمی از باغات کن که میان اتوبان های شهید همت و شهید حکیم قرار گرفته است گفت: این باغات باید هر چه زودتر توسط شهرداری تهران خریداری شود.
کد خبر: ۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ 15 February 2015

«محمد حقانی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه قسمتی از باغات کن با تعریف پهنه G در بالای اتوبان شهید همت قرار دارد افزود: این بخش بیش از 240 هکتار باغات میوه است و مردم شهر تهران بدون هیچ مشکلی در حال استفاده از آن هستند.

وی با اشاره به 160 هکتار از باغات توت که میان اتوبان شهید همت و شهید حکیم قرار دارد خاطرنشان کرد: باغ کن در معرض تهدید و تخریب است و نقشه های هوایی بین المللی موجود نشان می دهد که از سال 2004 تا 2014 حدود 47 هکتار در این قسمت از بین رفته است.

حقانی گفت: در 10 سال بخشی از این باغات تبدیل به کاربری های غیر فضای سبز شده و با توجه به تایید و تاکید شهردار تهران باید هر چه زودتر از ادامه تخریب آن جلوگیری شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران قصد خرید 160 هکتار این بخش از باغات کن را داشت که به دلیل از بین رفتن بیش از اندازه در نقشه های هوایی تبدیل به پهنه R شده که لازم است به کاربری فضای سبز و پارک عمومی تبدیل شود.

وی افزود: در10 سال با کسر شدن از این باغات، شهرداری با تبدیل کردن بیش از چهارهکتار از زمین های اطراف اتوبان ها به بوستان جوانمردان در حاشیه مسیل کن سعی در جبران این تخریب ها داشته که حرکتی بسیار مناسب است اما جبران 47 هکتار باغ در معرض تهدید را نمی کند.

حقانی با بیان اینکه طرح دو فوریتی با امضای 25 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران آماده شده است گفت: با توجه به موافقت شهردار تهران برای تبدیل دوباره این پهنه به G، این پیشنهاد باید در کمیسیون ماده پنج بررسی شود و بعد در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: باغات کن آخرین پهنه وسیع G و از باغات متراکم شهر تهران که به صورت به هم پیوسته ای است و باید مردم شهر تهران باقی بماند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در صورت پیگیری نکردن در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل شدن باغات بین دو بزرگراه در جنوب شهید همت به خلازیر دوم خواهیم بود.

وی در خصوص عزل شهردار منطقه پنج نیز گفت: تعاونی در گذشته پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز در این منطقه گرفته است اما شهردار منطقه پنج سعی در جلوگیری از این ساخت و ساز دارد.

حقانی افزود: شهردار منطقه پنج تهران را مقابل مقاومت برای انجام ندادن یک کار غیر قانونی، تهدید به عزل کرده اند که این کار درستی نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار