مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه‌جویی در مصرف آن ۳۵۰ پلیس آب درشهرهای استان بوشهر فعال می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 19 June 2015
تابناک بوشهر: کیقباد یاکیده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک ماه مبارک رمضان به بحران کم‌آبی اشاره کرد و اظهار داشت: متوسط بارندگی در جهان 800 میلی‌متر است که این رقم در کشور 250 میلی‌متر و دراستان بوشهر یک سوم متوسط بارندگی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی دراستان بوشهر 52 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: سال گذشته میزان بارندگی به نسبت به سال ماقبل آن 52 درصد کاهش یافت و اثرا نامطلوبی در برروی سفره‌های زیر زمینی و دشت‌های استان بوشهر گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر فاقد منبع تامین کننده آب آشامیدنی است گفت: 93 درصد آب مصرفی آب استان بوشهر از دو منطقه کازرون در استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد تامین می‌شود که با خطوط انتقال طولانی وارد این استان و توزیع در شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

یاکیده با اشاره به اینکه دو ایستگاه آب شیرین کن در بوشهر و کنگان در حال ساخت افزود: علاوه بر این دو ایستگاه برای ساخت ایستگاههای آب شیرین کن طرح‌های در عسلویه، تنگستان و جم تدوین شده که اجرای و بهره‌برداری ازآنها زمان بر است.

وی با تاکید بر توجه به صرفه‌جویی آب در عرصه‌های  گوناگون گفت: مشترکان باید در هدایت و مصرف آب مدبرانه تلاش کنند تا حقوق شهروندانی که در نقاط مرتفع شهر و محله خود قرار دارند ضایع نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید در فرهنگ مصرف آب بکار برده شود افزود: بکارگیری این فرهنگ بهترین راهکار در استفاده بهینه ازآب و صرفه‌جویی است که می‌تواند از ضایع شدن حق دیگران پیشگیری کند.

یاکیده از فعال شدن پلیس آب دراستان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای پیشگیری از هدر رفت آب وترویج فرهنگ مصرف بهینه و تذکر به مشترکانی که نسبت به مصرف آب بی توجه هستند پلیس آب دراستان بوشهر فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه 600 پلیس آب برای شهر و روستای استان بوشهر فعال می‌شوند خاطرنشان کرد: 100 نفر در شهر بوشهر، 250 نفر در دیگرشهرها و250 پلیس آب هم در روستاهای استان بوشهر با مشارکت سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار