معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایرگفت: ملایر در وقف موجب افتخار استان همدان و کشور است و موقوفات در حوزه های مختلف نماد موفقیت این شهرستان است.
کد خبر: ۴۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 19 June 2015

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: استفاده از تمامی ظرفیتهای وقف در این شهرستان نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مدیران هستیم.

به گزارش ایرنا ؛ مصطفی آزادبخت در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در دانشکده علوم قرآنی این شهر افزود: ملایر با داشتن 63 درصد اراضی موقوفه، ظرفیت و پتانسیلی ویژه برای رشد و توسعه در حوزه های مختلف بویژه اقتصاد است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت وقف باید طبق نیت واقف و در زمان و مکان مناسب خود استفاده کرد، گفت: اوقاف و امور خیریه ملایر روند خوبی را طی می کند، اما با ارتقای فعالیتها و بکارگیری ظرفیت وقف می توانیم مسایل و مشکلات شهرستان را حل کنیم.

آزادبخت با تاکید بر عمل به نیت واقف ادامه داد: تغییر و تحولات مدیریتی برای پیشبرد بهتر کیفیت و کمیت در کار و توسعه هر چه بیشتر شهرستان است و تنها هدفمان در زمان تصدی باید خدمت به مردم و جلب رضای خداوند باشد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و 175 شهید غواص تازه تفحص شده بیان کرد: امروز این شهدا با ورود به میهن اسلامی به ما یادآوری کردند که باید همواره ادامه دهنده راه و مسیر آنها باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز اظهار کرد: وجود واقفان خیر اندیش و موقوفات بسیار در این شهرستان، تاکنون رشد و و توسعه را در زمینه های مختلف فراهم کرده است.

حجت الاسلام رضا زین العابدینی عمل به نیت واقف را مهمترین اصل در اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت وقف در ملایر، باید برای ارتفای برنامه های فرهنگی در این شهرستان استفاده شود.

وی خواستار همکاری و تعامل سازنده و متقابل اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با مدیران ادارات، نهادها، فرمانداری، خادمان بقاع متبرکه و هیات امنا شد و بیان داشت: علاوه بر این، مراکز علمی و دانشگاهی باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی این شهرستان نیز همکاری های لازم را به عمل آورند.

زین العابدینی با اشاره به تخریبی بودن تعدادی از بقاع متبرکه این شهرستان، خواستار اختصاص اعتبار لازم از سوی فرمانداری و همچنین اختصاص اعتباراتی برای ارتقای برنامه ها و مسابقات قرآنی این شهرستان از سوی مدیران مربوطه شد.

رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز گفت: ملایر در وقف موجب افتخار استان همدان و کشور است و موقوفات در حوزه های مختلف نماد موفقیت این شهرستان است.

حجت الاسلام فیض الله اسدپور اظهار کرد: رسالت ما در اوقاف و امور خیریه رعایت و اجرای نیات واقفین، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، استفاده از تمام ظرفیت های بقاع و ایجاد طرح های جدید برای توسعه این شهرستان با استفاده از ظرفیت های وقف است.

وی یاد آور شد: ما آماده همکاری متقابل با دستگاه های اجرایی و نهادها در این شهرستان هستیم و باید در عمل به نیات واقفان به عنوان یک وظیفه شرعی در کنار هم باشیم.

در این آیین از زحمات و تلاش های حجت الاسلام مرتضی عزیزی تقدیر و حجت الاسلام فیض الله اسدپور به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه ملایر معرفی شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن 63 درصد اراضی موقوفه دارای جایگاه ویژه ای در کشور است و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار