عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر اینکه متاسفانه به جای آرامش نرخ در بازار مسکن شاهد افزایش نرخ رهن مسکن هستیم، گفت: نرخ مسکن با قدرت اقتصادی شهروندان همخوانی ندارد از سوی دیگر وعده مسکن اجتماعی در دولت یازدهم تقریبا روی کاغذ ماند.
کد خبر: ۴۹۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 18 September 2017
به گزارش تابناک : سیدناصرموسوی لارگانی درباره وضعیت بازار مسکن درکشور، بیان داشت: در دولت گذشته، مسکن مهر افرادی راکه به خواب هم  نمی دیدند را صاحب مسکن کرد.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر اقشار کم در آمد با پرداخت اقساطی توانسته اند صاحب خانه شوند، تصریح کرد: البته ایرادتی نیز طرح مسکن مهردارد، زیرا در برخی استان ها و شهرستان ها جانمایی مناسبی برای مسکن مهرانجام نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در برخی استان های کشور زیرساخت های لازم در ارتباط با مسکن مهر دیده نشده است، اما به طور حقیقی در اکثر مناطق کشور،  طرح مسکن مهر برای مستضعفان رضایت بخش بود.  

وی ادامه داد: وعده مسکن اجتماعی در دولت یازدهم  تقریبا روی کاغذ ماند بدین معنا که در عمل در حوزه مسکن تنها چیزی که ما شاهد بودیم این بودکه وعده مسکن توسط مسئولان داده شد اما  اقدام مناسبی در زمینه مسکن مشاهده نشده است.

موسوی لارگانی بیان داشت: در دولت دوازهم رییس جمهور وعده کاهش قیمت مسکن و رفع مشکلات مسکن جوانان را دادند اما تاکنون شاهد رفع مشکلات مسکن درکشور نبودیم و این در حالیست که با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات مسکن در آستانه فرارسیدن مدارس درکشور ما به اوج می رسد اما متاسفانه به جای آرامش نرخ در بازار مسکن شاهد افزایش نرخ رهن مسکن بوده ایم.

وی  با بیان اینکه درآمدها با هزینه های مردم تناسب ندارد، تصریح کرد: رییس جمهور و هیات دولت باید  برای رفع مشکلات مسکن  تدابیر جدی اتخاذ کنندتا بتوان طبق دیدگاه مقام معظم رهبری که درباره افزایش جمعیت فرمودند؛ کشور ما گنجایش افزایش جمعیت تا ۱۵۰ میلیون نفر را دارد و اگر خواهان  اجرایی دیدگاه مقام معظم رهبری در این زمینه هستیم؛ باید زمینه های  اساسی ازدیاد جمعیت  از جمله اشتغال و مسکن جوانان را  در کشورمهیا کنیم.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس، یادآورشد: نرخ مسکن با قدرت اقتصادی شهروندان همخوانی ندارد زیرا اقشار کم درآمد با درآمد کنونی که دارند تنها می توانند به سختی اقتصاد معیشتی و غذایی خانوارشان را تامین کنند و مسکن  در این راستا تبدیل به یک  موضوع  لاینحل برای  طبقه کم درآمد جامعه شده است.






منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار