رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: از میان 4 هزار و 235 واحد صنعتی و581 واحد معدنی فعال، تعداد 1100 واحد در عرصه صادرات و واردات فعال است.
کد خبر: ۴۹۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 14 September 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی همتی پنجشنبه 23 شهریور در بازدید از واحدهای تولیدی فعال حوزه صادرات و واردات در فارس، گفت: با توجه به اهمیت گسترش صادرات غیرنفتی و در راستای بهره‌مندی فارس از ظرفیت‌های صادراتی و رفع موانع رشد، شرایط و رویکرد صادرات محور در کارگروه توسعه صادرات فارس مد نظر است.

همتی ضرورت تامین بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی از طریق واحدهای تامین کننده استان را یادآو رشد و توجه به "زنجیره ارزش در صنعت  و معدن" را در راستای توان حداکثری تولیدات و افزایش اشتغال مورد تاکید قرار داد.

او با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان فارس با رویکرد صادرات محور، بازسازی و نوسازی می‌شود، گفت: ضرورت دارد سرمایه گذاری‌ها و تزریق منابع استان را به سمتی هدایت کرد که به ارتقا شاخصه‌های تولید و اشتغال و توسعه صادرات در بخش‌های مرتبط منجر شود.

همتی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان فارس برای افزایش توان رقابت در بازارهای مختلف نیازمند تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات است، گفت: واحدهای قدیمی استان که نیاز به ارتقا تولیدات دارد شناسایی شده و امسال با رویکردی متفاوت به دنبال احیاء آنها هستیم.

او افزایش صادرات غیرنفتی، برندسازی تولیدات استان،‌ هموار کردن مسیر ترانزیت کالا و احداث و تجهیز ترمینال برای توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت‌های موجود تولیدات صادراتی را از اولویت‌های سازمان صنعت عنوان کرد.

همتی معتقد است که با توجه به پرداخت تسهیلات رونق تولید، بهترین و موثرترین راه برون رفت از مشکلات صنایع کوچک و متوسط افزایش کیفیت کالا با هدف عرضه محصول در بازارهای خارجی است؛ تولید در واحدهای صنعتی و معدنی باید آگاهانه و با مدیریت علمی و صحیح انجام و شناخت نیازهای بازار هدف در این امر اهیمت دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه صادرات، گفت: باید در کنار افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی، برای نفوذ به بازارهای جدید تلاش کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعتقاد دارد واحدهای تولیدی این استان توان حضور و رقابت در بازارهای خارجی را دارد لذا با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، ضرورت دارد که تولید با نگاه صادرات محور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار