مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه نخستین جلسه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شده است گفت: برای صدرو مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی باید مکان آن توسط شهرداری تایید و خود افراد توسط پلیس امنیت تایید صلاحیت شوند.
کد خبر: ۴۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 11 September 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی با بیان اینکه یکی از نمادهای عزاداری در شهر ایستگاه‌های صلواتی است اظهار کرد: اگر ایستگاه‌های صلواتی مدیریت نشود امکان تبدیل شدن آن‌ها به آسیب مانند ایجاد راهبندان و ریختن زباله در سطح شهر وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه شواری تامین برای سازماندهی ایستگاه‌های صلواتی توسط تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: نخستین جلسه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی برگزار شده است و دومین جلسه آن در روزهای آتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه هدف از این ساماندهی مورد احترام قرار دادن شوق مردم و شناسنامه‌دار کردن ایستگاه‌های صلواتی است افزود: باید مشخص شود که ایستگاه‌های صلواتی زیر نظر کدام هیئت است و فقط ایستگاه‌های زیرنظر هیئت باید فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از ازدحام ترافیک ایستگاه‌های صلواتی استعلام باید گرفته شود اظهار داشت: برای صدرو مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی باید مکان آن توسط شهردای تایید و خود افراد توسط پلیس امنیت تایید شوند.

مسعودی با بیان اینکه معضلات و مشکلات استان مانند صرفه‌جویی در آب و برق یکی از نکاتی است که باید روحانیون آن را بیان کنند ادامه داد: یکسری قوانین با هماهنگی نیروی انتظامی برای ساماندهی عزاداری‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه عزاداری‌ها باید تا ساعت 23  شب برگزار شود گفت: چنانچه مراسم از ساعت 23 بیشتر شود لازم است  که  داخل حسینیه برگزار شود و بلندگوهای بیرون حسینیه  باید قطع شود.

مسعودی با بیان اینکه باید هر هیئت برای ایجاد نظم 3 نفر هیئتی را به پاسگاه محل معرفی کند اضافه کرد: این افراد به عنوان پلیس برای ایجاد نظم و امنیت لازم اقدام می‌کنند و تعدادی به عنوان بازرسان هیئات مذهبی از هیئات سرکشی می‌کنند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار