کد خبر: ۴۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 15 June 2015
شخصیت‌های کشوری و لشکری برای وداع با پیکرهای شهدای عملیات کربلای 4 در دانشگاه تهران حضور یافتند.

در این مراسم دکتر غلامعلی حدادعادل در سخنانی گفت: اگر شهدا فداکاری نمی‌کردند و ایستادگی نداشتند امروز کشوری هم در کار نبود و نمی‌توانستیم کشوری با ثبات و امن داشته باشیم. حضور مقامات و اساتید در مراسم وداع با پیکرهای شهدا به معنای همبستگی دانشگاهیان با آرمان‌های شهدا ، امام و رهبری است.

او افزود: وظیفه ما این است که باید ادامه دهنده راه و آرمان شهدا باشیم و حرف حق خودمان را بیان کنیم و تحریم‌های ظالمانه را نپذیریم.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این که این شهدا الگوی جوانان و مردم هستند توضیح داد: شهدا از ما انتظار دارند تا راه‌شان را ادامه بدهیم قطعا آن‌ها به یک الگو برای جوانان ما تبدیل شده‌اند. پیام حضور این شهیدان در کشور و دانشگاه تهران این است که آن‌ها مدافع اسلام و انقلاب هستند ما نیز باید با پیروی از آن‌ها از کشور دفاع کنیم.

وی افزود: توسعه علمی، فن‌آوری و پیشرفت کشور از جمله وظایفی است که ما در قبال شهدا بر عهده داریم و باید به بهترین صورت آن را ادا کنیم.

به گزارش ایسنا در بخش دیگر این مراسم دکتر محمدرضا عارف نیز یادآور شد: این شهدا با دست بسته در عملیاتی به شهادت رسیده‌اند که مقدمه عملیات پیروزمندانه کربلای 5 شد. حضور آن‌ها در محیط دانشگاه تضمین کننده راه آن‌ها است و مردم نیز باید بر ارزش‌ها و آرمان‌هایی که شهدا خلق کرده‌اند پایبند باشند. ما با داشتن سرمایه‌های معنوی هم‌چون شهدا و رهبری باید به بهترین صورت راه‌مان را ادامه بدهیم و این یک وظیفه مهم بر عهده ما است. هنگامی که هر شهید به میهن بازمی‌گردد وظیفه ما سنگین‌تر می‌شود. ما باید به خاطر داشته باشیم که چه جوانان و سرمایه‌هایی در راه انقلاب و دفاع از آن به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا،‌ دکتر حسام الدین آشنا، دکتر فرجی دانا وزیر پیشین علوم، دکتر محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور دارند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار