کد خبر: ۴۷۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 15 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد دانش‌آموزان هنرستان‌های یزد در کنکور قبول می‌شوند، گفت: گرایش دانش‌آموزان یزدی به رشته‌های فنی افزایش یافته است.
 محمود زارع در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه استان یزد پیشتاز کشور در زمینه تعداد آموزشکده فنی است، اظهار داشت: در حال حاضر 11 دانشکده فنی زیر نظر وزارت علوم در استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد دانشجویان دانشکده‌های فنی استان یزد غیربومی و 30 درصد دانشجویان بومی در این دانشگاه‌ها به تحصیل می‌پردازند و هر سال دو هزار و 400 نفر از دانشجویان این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

معاون دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه‌ها بیشتر از دانش‌آموزان کار و دانش‌ها و هنرستان‌های فنی هستند، گفت: 90 تا صددرصد این دانش‌آموزان هر سال در کنکور فنی قبول می‌شوند.

زارع افزود: یک پنجم دانش‌آموزان استان یزد در مدارس غیر دولتی و مابقی آنها در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند و از خدمات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوتی ندارند و یک سری خدمات ارائه می‌شوند، گفت: برای تحصیل در مدارس غیر دولتی نیاز به هوش خاص و شرایط ویژه هوشی و ذهنی نیست بلکه عوامل دیگری سبب حضور آنها در مدارس غیر دولتی است.

معاون تصریح کرد: در مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش استان یزد سعی شده که بهترین خدمات به دانش‌آموزان ارائه شود و آمادگی کامل برای حضور آنها در دانشگاه‌ها فراهم شود.

زارع به افزایش علاقه خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای حضور در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این رشته‌ها بازار کار بسیار بهتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارند، میزان گرایش به این رشته‌ها افزایش پیدا کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار