تابناک: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: مجرمان در 56 درصد جرایم از موتورسیکلت استفاده می کنند.
کد خبر: ۴۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ ستار خسروی افزود: از جمله جرایم خشنی که مجرمان از موتورسیکلت استفاده می کنند می توان به سرقت های به عنف یا زورگیری و سرقت مسلحانه اشاره کرد.

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: مجرمان موتورسیکلت سوار را می توان به عنوان چالش جدی و اساسی امنیت جامعه نام برد زیرا به همان نسبت که در توسعه بی نظمی در شهرها نقش دارند در ناامنی جامعه نیز نقش ایفا می کنند.

وی عدم رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و پلاک، ویراژ دادن و حرکت در پیاده روها از جمله موارد نقض مقررات توسط موتورسیکلت سوارها برشمرد.

سرهنگ خسروی افزود: با فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس، استفاده از موتور تشدید می شود و شاهد هستیم که نوجوانان و جوانان از موتورسیکلت پدرانشان استفاده می کنند درحالی که اکثر آنها گواهینامه ندارند.

وی یادآور شد: پلیس با شناخت مناسب از این تهدید برای مقابله با این مجرمان برنامه های مناسب و اثرگذاری به مرحله اجرا گذاشته است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان، اجرای طرح مقابله با موتورسیکلت سواران متخلف از 16 اسفند سال گذشته را از جمله طرح های پلیس برشمرد که باعث کاهش شدید مرگ و میر موتورسیکلت سواران شده است.

وی افزود: در جلسه ای با دادستان اصفهان برای قانونمند شدن خرید و فروش موتورسیکلت برنامه ریزی شده است.

سرهنگ خسروی افزود: کماکان برخورد با مجرمان موتورسیکلت سوار در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فروش موتورسیکلت به افراد زیر 18 سال ممنوع است و اگر مشکلی پیش بیاید و فروشنده نتواند متصرف موتورسیکلت را معرفی کند خود فروشنده باید پاسخگوی جرم باشد.

براساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، روزانه یک میلیون و 100 هزار موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار