معاون رئیس قوه قضائیه:
تابناک: معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سالیانه ۲۰ درصد به مجموعه پرونده‌های ورودی قوه قضائیه افزوده شده که با این رشد پرونده و کمبود نیرو، اگر شوراهای حل اختلاف نبود، اطاله دادرسی و مشکلات ناشی از این موضوع را در کل کشور شاهد بودیم.
کد خبر: ۴۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمد‌ مهدی احمدی میانجی و در همایش روسای حوزه‌های قضائی و قضات شوراهای حل اختلاف استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 9 هزار قاضی در قوه قضائیه در حال فعالیت‌ بوده که برای تسریع در رسیدگی و کاهش حجم بالای فعالیت قضات باید 9 هزار قاضی دیگر به این تعداد قاضی افزوده شود.

وی افزود: سالیانه بیش از 400 نفر از قضات کشور به دلیل بازنشستگی و مواردی از این قبیل از قضاوت جدا می‌شوند که نیاز به جذب قاضی نیز نیازمند تأمین اعتبار است.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت اثر‌گذار شوراهای حل اختلاف بیان کرد: کمبود نیروهای قوه قضائیه با این حجم ورود پرونده، توسط نیروهای مردمی عضو شوراها حل اختلاف تا بخشی جبران شده و فعالیت این نهاد مردمی قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: سالیانه 20 درصد به مجموعه پرونده‌های ورودی قوه قضائیه افزوده شده که با این رشد پرونده و کمبود نیرو، اگر شوراهای حل اختلاف نبود، اطاله دادرسی و مشکلات ناشی از این موضوع را در کل کشور شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی با بیان اینکه بیش از 12 هزار شعبه شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می‌کند، گفت: سلامت نیروی انسانی بین اعضای شوراهای حل اختلاف بسیار مطلوب و خوب بوده و افرادی به صورت داوطلبانه با توجه به فرهنگ کدخدا‌منشی مشکلات مردم را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدور رأی توسط شوراهای حل اختلاف در بعضی از پرونده‌ها سبب کاهش زمان رسیدگی در پرونده‌ها شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌های حمایتی از اعضای شوراهای حل اختلاف پیش‌بینی شده، اظهار داشت: 20 درصد از نیروهای استخدامی قوه قضائیه از میان نیروهای شوراهای حل اختلاف باید انتخاب شود که این موضوع یکی از برنامه‌های حمایتی از اعضای شوراها حل اختلاف است.

وی افزود: قانون جدید شوراهای حل اختلاف در مجلس در حال بررسی بوده که با همکاری نمایندگان مجلس تصویب و به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که اجرای این قانون در راستای تقویت فعالیت شوراها و تقویت انگیزه نیروها مؤثر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار