اولین مرکز جامع اهدای خون غرب کشور همزمان با برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۴۶۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،  سی وچهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور به مناسبت روز ملی انتقال خون و سالروز  تاسیس سازمان انتقال خون ایران تا ۵ مرداد به میزبانی کرمانشاه در هتل پارسیان این شهر در حال برگزاری است.

این اجلاس با حضور دکتر علی اکبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و  ۳۱ مدیرکل استانی و ۲۰ نیروی ستاد مرکزی شامل معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی در حال برگزاری است و طی ۳ روز به بررسی  موفقیت ها و جایگاه سازمان انتقال خون در دنیا و منطقه می پردازد.

همزمان با این اجلاس نخستین مرکز جامع اهداء خون غرب کشور با حضور دکتر پور فتح الله، تعدادی از مشاورین و مدیران ستادی سازمان انتقال خون و فرماندار کرمانشاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان امروز چهارشنبه  افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این مرکز ۱۴ تخت خونگیری ویژه آقاین،  ۲ تخت خونگیری ویژه خانم ها و ۷ تخت خونگیری ویژه خونگیری پلاسما و پلاکت و همچنین ۳ نوع دستگاه خون گیری کامل، پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس وجود دارد و در پروسه اهدای خون از اهدا کننده خون کامل دریافت می شود.

همچنین با توجه به امکانات وجود با دستگاه پلاکت فرزیس تنها پلاکت و با دستگاه پلاسما فرزیس تنها پلاسمای خون از اهدا کننده دریافت می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار