مشکل مدارس غیر دولتی و نظام مهندسی ساختمان همدان دردسرساز شده است
کد خبر: ۴۴۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 14 June 2017
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به مشکل مدارس غیردولتی با نظام مهندسی ساختمان در اين استان گفت: ساختمان‌های قدیمی كه به عنوان مدارس غير دولتي استفاده مي‌شوند، نمي‌توانند امتياز لازم را از نظام مهندسي بگيرند كه همين امر به يك مشكل تبديل شده است.

به گزارش فارس، مصطفی خزاعی در خصوص مسائل مربوط به جایگزینی مناسب مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی در شهر همدان که موجب ترافیک در برخی از نقاط شهر شده است، اظهار کرد: مدارس هر ساله برای تجویز مجوز مکان تحصیلی باید به شورای ترافیک مراجعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جلساتی موضوع مطرح شد و قرار بر آن شد که سخت‌گیری و دست‌اندازی زیاد برای برخورد با مسئله را نداشته باشند، افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش مشکلی با شورای حل ترافیک ندارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان مشکل اساسی به وجود آمده را مربوط به مدارس غیر دولتی با نظام مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: نمره ساختمان‌هایی که غیر دولتی هستند در نظام مهندسی کمتر از 90 در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولا ساختمان‌های قدیمی ظرفیت بیشتر پذیرش دانش‌آموزان را در خود دارند، یادآور شد: قدمت این ساختمان‌ها سبب شده که شرایط گرفتن امتیاز لازم را از نظام مهندسی نگیرند و این موضوع تبدیل به یک دردسر جدید در حوزه آموزش شده که با همکاری اداره کل نوسازی مدارس قرار بر آن شده کار مدیران مدارس در این بخش تسهیل شود.

خزاعی با اشاره به اینکه حل این موضوع در سال جدید شامل مدارسی می‌شود که باید اخذ مجوز داشته باشند، گفت: عموما ساختمان‌هایی که امروزه ساخته می‌شود آپارتمانی است و چنین شرایطی اجازه تحصیل برای دانش‌آموزان وجود ندارد و به همین دلیل باید سراغ خانه‌های مسکونی حیاط‌دار رفت.

وی با اشاره به اینکه عموما ساختمان‌های حیاط‌دار و ویلایی دارای قدمت بالای 20 سال هستند، تصریح کرد: آموزش و پرورش علاوه بر ایجاد امنیت نسبی برای دانش‌آموزان باید از آسیب رسیدن به مدارس غیر دولتی جلوگیری کند چرا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه باید مدارسی که با اقدامات سازنده می‌توانند زمینه تحصیل را برای محصلان فراهم کنند نباید سخت‌گیری و راه را برای آنها سد کرد، اظهار کرد: در نهایت با چنین برخوردی همکاران فرهنگی از کار خود مایوس و بار این مدارس، بر دوش مدارس دولتی گذاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار