تذکر امام جمعه اردبیل به دعوت کنندگان یک تجمع بدون مجوز
یک جریان سیاسی پشت پرده در استان، پیش از اقامه نماز جمعه این هفته اردبیل با پخش دعوت نامه ای با عنوان "توافق نکردن شرف دارد" نمازگزاران را به برپایی تجمع در محکومیت زیاده خواهی طرف غربی در مذاکرات فراخوانده بود، اما امام جمعه اردبیل ضمن تذکر به لزوم خودداری از هر گونه تجمع بدون مجوز قانونی، از همگان خواست به قانون پایبند باشند.
کد خبر: ۴۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 05 June 2015

یک جریان سیاسی پشت پرده در استان، پیش از اقامه نماز جمعه این هفته اردبیل با پخش دعوت نامه ای با عنوان "توافق نکردن شرف دارد" نمازگزاران را به تجمع بزرگ مردمی در محکومیت زیاده خواهی طرف غربی در مذاکرات هسته ای فراخوانده بود. اما امام جمعه اردبیل ضمن تذکر به لزوم خودداری از هر گونه تجمع بدون مجوز قانونی، از همگان خواست به قانون پایبند باشند.

به گزارش تابناک اردبیل، قرار بود این تجمع بعد از نماز جمعه در مقابل مصلای اردبیل برگزار شود اما به دنبال تذکر آیت الله عاملی در جریان خطبه های نماز، با وجود پخش تعدادی زیادی از بیانیه دعوت به این تجمع، هیچ گونه تجمعی در این رابطه برگزار نشد.

همچنین خبرگزاری صدا و سیما هم گزارش داد امام جمعه اردبیل در جریان خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه براساس مصوبه وزارت کشور برپایی هر گونه اجتماع در موضوع هسته ای مجاز نیست، اضافه کرد: تلاش جوانان بویژه دانشجویان برای برپایی اجتماع در حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته ای ومحکوم کردن فزون خواهی امریکا را تحسین می کنیم اما از همه می خواهیم به قانون پایبند باشند.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان اخیرآقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که گفته است "در جریان مذاکرات هسته ای برای حل هر معضل فنی که راهکار می آوریم دوباره آنها فزون خواهی می کنند"، تاکید کرد: این مسئله تحقیر ملت ایران است و باید در برابر آن مقاومت کرد اما همه اقدامات ما باید در چارچوب قانون باشد.

وی در ادامه حمایت از گروه جنایتکار داعش را توطئه شوم مثلث امریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عرب دانست و افزود:هدف استکبار جهانی از حمایت ویژه از داعش مهار ایران اسلامی، شکستن خط مقاومت، ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و راضی نگه داشتن متحدانشان در منطقه خلیج فارس است.

آیت الله عاملی گفت: دامن زدن به اختلافات مذهبی وبرپا کردن آتش جنگهای مذهبی، از بین بردن زیر ساختهای کشورهای اسلامی ،حفظ و توسعه نفوذ خود در منطقه، درگیر کردن ایران و حزب الله لبنان با داعش ،ایجاد تعادل و توازن قوا در نقاط در گیری داعش در عراق و سوریه از مهم ترین اهداف استکبار جهانی درشرایط فعلی منطقه است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به خطر پیشرفتهای اخیر داعش و نزدیک شدن آنها به دمشق و بغداد تصریح کرد: در صورت تسلط آنها بر سوریه یا عراق فاجعه بزرگ انسانی و دینی در راه خواهد بود.

وی دفاع از حرمهای اهل بیت علیهم السلام بویژه حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها را وظیفه ای بسیار مهم و خطیر برای شیعیان جهان دانست و از اهالی استان خواست با ادائ رسالت تاریخی، دینی وانسانی خود برای دفاع از حرم آنحضرت وحمایت از مدافعان، کمکهای مالی خود را بصورت جهادی و در بیشترین میزان ممکن ارائه نمایند.

آیت الله عاملی از اهالی مسلمان جمهوری آذربایجان هم که در خط مقدم دفاع از اهل بیت علیهم السلام قرار داشته و دارند خواست در این امر مهم شرکت نمایند.

ایت الله عاملی در ادامه سخنان خود ادای فریضه زکات را عاملی مهم برای ریشه کن کردن فقر در جامعه دانست و افزود: پرداخت نکردن زکات آثار زیان بار فرهنگی بر جای می گذارد.

وی پرداخت زکات را موجب برکت ،نمو ،رشد و امنیت اموال دانست وتاکید کرد: با احتساب برداشت 700هزار تن گندم آبی و دیم دراستان ،کل زکات استان امسال حدود 630 میلیارد ریال است که برای حل معضلات فقرا و مشکلات حاد مناطق روستایی استان مبلغ عمده ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار