استاندار کرمان با اشاره به لزوم غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: باید طرح های جدید و کاربردی را جایگزین طرح های قدیمی کنیم تا موثر واقع شود.
کد خبر: ۴۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 06 June 2017
علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار کرد: تعلیم و تربیت تعطیل پذیر نیست و اوقات فراغت دانش آموزان فرصت مناسبی برای استفاده از حداکثر ظرفیت ها است.

وی افزود: باید از حداکثر ظرفیت دستگاه ها برای غنی سازی اوقات فراغت سه ماهه دانش آموزان استفاده شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید طرحی با جامعه هدف مشخص برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی شود، گفت: در این طرح باید مناطق محروم و کم بهره در اولویت باشد تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه ها اعم از قضایی، نیروی انتظامی، بهداشت و... باید در امر اوقات فراغت دانش آموزان درگیر شوند و تقسیم وظایف صورت گیرد و این گونه است که در تامین امکانات کمبودی نخواهیم داشت.

استاندار کرمان آموزش داوطلبانه دانش آموزان را موثرتر دانست و گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای آموزش موثر دانش آموزان است بنابراین باید از حداکثر ظرفیت ها برای این امر استفاده کرد.

وی بیان داشت: مردم، نهادها و بخش خصوصی با مشارکت داوطلبانه در امر اوقات فراغت دانش آموزان می توانند کمک شایانی در این زمینه کنند و این در حالی است که در بیشتر کشورهای دنیا فعالیت های داوطلبانه یک رزومه مثبت برای آنها به شمار می آید و نشان دهنده حس مسئولیت به مردم است.

 رزم حسینی با تاکید به اینکه باید طرح های جدید و کاربردی را جایگزین طرح های قدیمی کنیم تا موثر باشد، گفت: معین های اقتصادی در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان می توانند مشارکت کنند و امکاناتی از جمله گروه های تفریحی مجانی با وسیله ایاب و ذهاب در اختیار دستگاه ها قرار دهند.

استاندار کرمان عنوان کرد: دولت هم اعتباراتی در سازمان ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراغت گذاشته است که می توان به درستی از آن استفاده شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ۱۵ سال کاخ استانداری محل پارکینگ ماشین ها بوده است، اظهار کرد: با سماجت و پیگیری های شجاعانه توانستیم کاخ استانداری را پس بگیریم و همه دستگاه ها از آن فضا در ساعات غیر اداری می توانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش رتبه اول جامعه ایرانی است که نشان می دهد معلمان ضریب اطمینان بالا در جامعه برخوردارند و باید از مشارکت آنها در سرنوشت این استان و کشور استفاده شود.

استاندار کرمان گفت: دانش آموزان باید در همه زمینه ها آگاه شوند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار