عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رد برخی از مباحث مطرح پیرامون متن 2030 گفت: این متن تنها یک بیانیه است و سند اجرایی و الزام آور نیست.
کد خبر: ۴۳۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 05 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا فریده اولاد قباد روز دوشنبه افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی متن 2030 وارد مباحث محتوایی آن شده و تاکنون سه جلسه برگزار کرده که از وزیر آموزش و پرورش و دبیر ملی کمیسیون یونسکو در ایران نیز دعوت و این متن مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی گفت: مسائل مطرح شده پیرامون 2030 به نظر می رسد کاربرد انتخاباتی داشته است و برخی مباحث مطرح شده پیرامون این متن از انصاف به دور بود.این نماینده مجلس افزود: این متن یک سند نیست بلکه یک بیانیه و چارچوب عملی دارد، چنانچه مورد محتوای آن خلاف شرع بود، اجازه اجرای آن به هیچ عنوان وجود نداشت.اولاد قباد تاکید کرد: علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش نیز برای متن 2030 یک حق «تحفظ» اخذ کرد که چنانچه مفاهیم این متن با مقررات و فرهنگ و ارزشهای دینی ایران همخوانی نداشته باشد، ایران متعهد به اجرای آن نیست و این حق شرط برای ایران محفوظ است.
وی گفت: در این باره سخنان مقام معظم رهبری در روز گرامیداشت مقام معلم فصل الخطاب همگان است و وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که این متن اکنون کنار گذاشته شده است.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص اتفاقات بوجود آمده بین فراکسیون ها در روز انتخاب هیات رئیسه نیز گفت: در خصوص حضور یکی از بانوان در هیات رئیسه مجلس، روندی دمکراتیک طی شد و سه نفر از بانوان در فراکسیون امید برای حضور در هیات رئیسه نامزد شدند که بنده رای نخست را آوردم.وی افزود: در فراکسیون امید نیز محمدعلی وکیلی و فریده اولاد قباد برای دبیری حایز بیشترین آرا شدند و قیسم عثمانی برای ناظری مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و پس از آن مقرر شد که روسای فراکسیون های سیاسی مجلس برای ارائه یک لیست مشترک به تفاهم برسند.
اولاد قباد گفت: در زمان رای گیری تعدادی از نمایندگان نیز فی البداهه و بدون هماهنگی، خارج از لیست تفاهم شده برای دبیری و ناظری مجلس اعلام نامزدی کردند و این باعث شد آرای نامزدهای لیست مشترک شکسته شود.این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره رایزنی فراکسیون مستقلین با وی نیز افزود: من به صورت تشکیلاتی عمل می کنم و روسای فراکسیون ها برای ارائه لیست مشترک به تفاهم رسیده بودند.اولاد قباد افزود: انتظار می رفت روسای فراکسیون ها به تفاهمی که در این باره صورت گرفته بود، احترام می گذاشتند و ارائه لیست مشترک وظیفه فراکسیون های مجلس است.
این نماینده مجلس به برنامه های مهم مصوب در برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی اشاره کرد و گفت: 37 هزار میلیارد ریال به بودجه آموزش و پرورش در این برنامه اضافه شده است و این یک نوید برای معلمان است.اولاد قباد افزود: در این برنامه 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس، اماکن ورزشی و تربیتی مدارس سراسر کشور در نظر گرفته شده است.به گفته وی، درباره هوشمند سازی مدارس نیز دولت در برنامه ششم توسعه اعتبارات قابل قبولی را در نظر گرفته که کمیسیون آموزش و پرورش بر آن تاکید کرده است.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و پیش دبستانی ها در کشور نیز تصمیمات مطلوبی اتخاذ شده است.
اولاد قباد یاداور شد: در بخش آموزش عالی و تحقیقات نیز اعتبارات خوبی در این برنامه اختصاص یافته و قرار است بورسیه های علمی براساس ظرفیت علمی دانشجویان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم برای بخش آموزش عالی و تحقیقات نسبت به شرکت های دانش بنیان تصمیم های اثرگذاری گرفته شده است، افزود: اکنون 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان فعال در کشور داریم که این شرکت ها به بیش از سه هزار مورد خواهد رسید.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار