بروز آتش‌سوزی در برخی از جنگل‌‌ها و مراتع باعث صدمه دیدن این مناطق شده و اگر این روند ادامه داشته باشد تخریب و نابودی جنگل‌ها و مراتع را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۳۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 31 May 2017
مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوز‌ی‌های اخیر در جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: این استان نیاز ضروری به وجود حداقل یک فروند بالگرد اطفای حریق دارد.

عزت‌اله بهشتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد منطقه کوهستانی و دارای پوشش جنگلی بسیار بالایی است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 20 درصد جنگل‌های زاگرس در این استان، افزود: همانقدر که بودن این میزان جنگل در استان باعث زیبایی و طبیعت دل‌انگیز آن شده است، به همان میزان نیز مسئولیت در مقابل حفاظت از آن را بالا برده است.

وی وجود این طبیعت بکر و زیبا را عامل موثری در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و بیان داشت: به واسطه همین جنگل‌ها و زیبایی‌های بی‌نظیر آنها سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر وارد این استان می‌شوند.

این مسوول در ادامه، گفت: اما بروز آتش‌سوزی در برخی از جنگل‌‌ها و مراتع باعث صدمه دیدن این مناطق شده و اگر این روند ادامه داشته باشد تخریب و نابودی جنگل‌ها و مراتع را در پی خواهد داشت.

بهشتی‌فر با بیان اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌‌ها و مراتع استان، گفت: هر چند تاکنون نیروهای منابع طبیعی با تمام توان اقدام به کنترل و مهار آتش کردند اما به دلیل صعب‌العبور بودن برخی مناطق تا رسیدن به آنها بخشی از منابع طبیعی دچار آتش‌سوزی بیشتری شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به توجه و حمایت‌های مسوولان استانی و کشوری در راستای تامین تجهیزات اطفای حریق اشاره کرد و افزود: هر چند با حمایت‌های انجام شده از لحاظ خودرویی و برخی امکانات اطفای حریق مجهز شده‌ایم، اما برخی آتش‌سوزی‌ها در مناطق صخره‌ای و کوهستانی اتفاق می‌افتد و برای مهار آن نیازمند بالگرد هوایی هستیم.

وی وجود حداقل یک فروند بالگرد اطفای حریق در استان را از موارد بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون به هر مسوول کشوری که به این استان سفر کرده درخواست اختصاص یک فروند بالگرد اطفای حریق را داده‌ایم.

این مسوول به قرارداد سازمان جنگل‌ها با وزارت دفاع در خصوص اختصاص بالگرد اشاره کرد و گفت: بالگردهای وزارت دفاع بزرگ هستند و برای مهار آتش‌سوزی‌هایی که در مناطق صخره‌ای، صعب‌العبور و کوهستانی اتفاق می‌افتند، کارایی ندارند.

بهشتی‌فر جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را عامل موثری در داشتن طبیعت خوب، آب و هوای مطلوب و توسعه استان دانست و تصریح کرد: حفاظت و نگهداری از این نعمت گرانبها و حیاتی نیازمند توجه، حمایت، تجهیزات و اعتبارات بیشتر بوده و این امر با همکاری و تعامل همه مردم، مسوولان و دستگاه‌ها محقق خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار