به گفته مدیرکل دفتر روستایی استانداری همدان، طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 31 May 2015

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری همدان از اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها خبرداد.

به گزارش ایسنا؛ "سیدفریدون عربی" با بیان اینکه 21 میلیون و 446 هزار نفر جمعیت روستایی کشور را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: جمعیت روستایی 40 درصد از جمعیت استان همدان را تشکیل داده و هزار و 37 روستا در این استان وجود دارد.

وی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را یکی از دلایل مهم در ماندگاری در روستاها دانست و تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی در روستاها اقدامات خوبی انجام شد اما با این وجود روند مهاجرت از روستاها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‎‌های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم، کارآفرینی جمعی، تقویت احساس تعلق و پیوند اهالی روستا به تولید و اقتصاد روستایی، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره‌ای ارزش تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت از اهداف و نتایج اجرای طرح مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی روستایی است.

عربی یادآور شد: براساس ماده 2 دستورالعمل اجرایی این طرح شامل کلیه فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، صنایع تبدیلی، خدماتی و بازرگانی و گردشگری متناسب با استعداد و نیاز منطقه روستایی و عشایری شناسایی می‌شود و دارای توجیه فنی، مالی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با رویکرد توجه به تکمیل زنجیره تولید تا مصرف و بازار فروش است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری محل اجرای این طرح را روستاها و سایر نقاط جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر عنوان کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار