رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : بر اساس داده های مرکز آمار ایران سهم اشتغال بخش صنعت استان در سال گذشته 39.7 در صد بود که نسبت به سال 94 چهار درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۴۰۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 14 April 2017
به گزارش تابناک تبریز ، حسین نجاتی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه سهم بخش صنعت در اشتغال استان در سال 95، از میانگین کشوری 8 درصد بالاتر بوده ، اظهار داشت: میانگین این رقم در کل کشور 31.9 در است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته از نظر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد استان رتبه سوم کشوری را کسب نمودیم .

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت رونق تولید به 720 واحد تولیدی در سال گذشته و در قالب ستاد تسهیل خبر داد .

نجاتی با اشاره به وجود صنایع مزیت دار استان در عرصه صادرات گفت: آذربایجان شرقی از نظر صادرات و تولید شیشه در کشور مقام نخست و از نظر تولید فولاد ، رتبه سوم کشور را در سال گذشته کسب کرده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده در سال 96، آمار صادرات برخی از واحدهای تولیدی چون کاوه سودا مراغه به آمار صادرات غیرنفتی استان اضافه خواهد شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید بین اتاق بازرگانی تبریز و میزهای تجاری تبریز با کشورهای همسایه تعاملی سازنده برقرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار