تابناک: مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ازدواج‌های آگاهانه و ساده دانشجویی از پایدارترین ازدواج‌ها است.
کد خبر: ۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هجدهمین مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن اجرای مراسم خطبه‌خوانی عقد یک زوج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی – مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: هرساله به همت دانشگاه‌ها مراسم جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که بسیار کار پسندیده‌ای است و موجب ترویج ازدواج ساده خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن‌هایی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود نشان می‌دهد حتی باصفا و سادگی نیز می‌توان زندگی را شروع کرد و هیچ احتیاجی به هزینه‌های گزاف نیست. امیدوارم چنین ازدواج‌های آگاهانه، ساده و پایدار در آینده نیز بیشتر شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ازدواج دانشجویی، تصریح کرد: ازدواج دانشجوی از فرهیختگی و شناخت بالا برخوردار است و منجر به تنش‌های بعدی بین زوجین نخواهد بود.

امینی با بیان اینکه ازدواج دانشجویی از پایدارترین ازدواج‌ها است، اضافه کرد: در ازدواج باید تلاش کرد و آگاهی به دست آورد تا زندگی از استحکام بالایی برخوردار باشد.

وی با تاکید بر تقویت محبت و مودت بین زوجین در طول زندگی، افزود: تقویت محبت و مودت یک امر تدریجی است و نمی‌توان از همان اوان شروع شاهد مودت بود، بلکه در طول زندگی می‌توان محبت و مودت را افزایش داد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدیان – رییس مرکز مشاوره امین وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان- ضمن بیان مشکلات احتمالی به وجود آمده بین زوجین، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در خانواده‌ها ایجاد می‌شود بحث جایگاه اجتماعی و دیده نشدن این جایگاه توسط افراد است، به گونه‌ای که زن یا مرد احساس می‌کند جایگاه اجتماعی‌اش توسط طرف مقابل دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با فردی که دیده شدن جایگاه اجتماعی برایش اولویت بالایی دارد باید به نرمی سخن گفت، ادامه داد: توجه داشتن در منطق محبت اهمیت بسیاری دارد و از طرفی افراد نیز باید ریل‌گذاری شخصیت انسان‌ها را بشناسند، چراکه خداوند انسان‌ها را متفاوت آفریده است.

همچنین ذبیح‌الله شاهمرادی – معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امیدوارم دانشجویانی که در این راه قدم گذاشته‌اند، موفق باشند، گفت: نکته‌ای که در زندگی بسیار اهمیت دارد گذشت و صبوری است و زوجین باید بتوانند در سختی‌ها مدیریت بحران کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه امیدوارم این مسیر خوب در آینده ادامه‌دار باشد و شاهد ازدواج‌های بیشتر ساده دانشجویی باشیم، افزود: ازدواج دانشجویی مسوولیت شما را دو چندان کرده، چراکه باید ثابت کنید ازدواج ساده، خوب و پایدار خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار