با دستور استاندار و پیگیری های معاون عمرانی و مدیریت بحران استان از ورود زهابهای نیشکر، شیلات و سایر به مناطق شمالی خرمشهر جلو گیری بعمل آمد
کد خبر: ۴۰۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 12 April 2017
با دستور استاندار و پیگیری های معاون عمرانی و مدیریت بحران استان از ورود زهابهای نیشکر، شیلات و سایر به مناطق شمالی خرمشهر جلو گیری بعمل آمد.
 
در بازدیدی که استاندار که با حضور معاون امورعمرانی و سرپرست مدیریت بحران استانداری با حضور فرماندار خرمشهر و مسوولان سازمان آب و برق خوزستان ، شرکت کشت و صنعت نیشکر، جهاد کشاورزی ، سازمان حفاظت محیط زیست ، بنیاد مسکن ، سازمان منطقه آزاد اروند ، شیلات و مرزبانی  از انتهای کانال شیردم در حاشیه جاده قدیم خرمشهر به اهواز و کانال المهدی داشت این تصمیم اجرایی و به دستگاههای مسوول ابلاغ گردید.  
 
شایان ذکر است این بازدید به دلیل اهمیت موضوع با وجود برقرار بودن جلسه استانداران در تهران توسط استاندار خوزستان انجام شد. 
 
 در مورد بازدید انجام شده و دستور استاندار خوزستان کیامرث حاجی زاده سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه  دکتر شریعتی استاندار خوزستان برای حفاظت محیط زیست  و تامین زیست امن و رفاه و آسایش برای مردم خوزستان بیان کرد: درجلسه ای که به همین منظور در خرمشهر برگزار شد راهکارهای لازم برای جلوگیری از ورود زهابهای نیشکر، شیلات و سایر به مناطق شمالی خرمشهر ارایه گردید.
 
 کیامرث حاجی زاده افزود: دراین نشست مقررگردید که از همین امروز لایروبی انتهای کانال های شیردم و بستن و ترمیم و مستحکم سازی دایک های تخریب شده اقدام گردد .
 
وی ادامه داد : همچنین مقررگردید که در درازمدت سازمان آب و برق خوزستان نسبت به اجرای سیفون زیررودخانه کارون و انتقال آب آن که اعتبار مربوطه  ابلاغ شده و همچنین پروژه موازی آن که کاهش تولید زهاب و استفاده از زهابهای تولیدی است اقدام و نتایج آن را به استانداری اعلام نماید.
 
 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: مقررشد که دستگاههای اجرایی نسبت به تامین ماشین آلات برای اجرایی کردن این مصوبات همکاری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار