بهروز زینی وند در گفتگو با تابناک:
متخصص پوست ومو با بیان اینکه دلایل بسیاری برای پیدایش حساسیت های پوستی وجود دارد، گفت: استفاده از برخی شامپوها، صابون ها، پوسیدن لباس با الیاف مصنوعی، استفاده از برخی مواد آرایشی و... ممکن است موجب بروز نشانه های حساسیت پوستی، شوند.
کد خبر: ۴۰۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 04 April 2017
 بهروز زینی وند امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:  افراد بهتر است از پوشیدن لباس های گرم و دارای الیاف مصنوعی، خودداری کنند که استحمام با آب سرد در پیشگیری و درمان اولیه حساسیت پوستی، موثر است.

وی به آکنه «غرور جوانی» هم اشاره کرد و گفت:  معمولا از دوره ی نوجوانی بروز آکنه شروع شده و حداکثر تا اواخر دهه ی دوم زندگی ادامه دارد که پیدایش آن به صورت زیر پوستی «سر سفید یا سیاه » ، چرکی و کیست است.

متخصص پوست و مو ادامه داد: ظهور این جوش ها در دختران زودتر از پسران بوده، که عوامل ارثی هم تا حدودی در پیدایش آن ها موثر است اما گاهی تغییرات هورمونی نیز در این مقطع از زندگی تشدید کننده، است.

زینی وند با بیان این که فشارهای روحی، آب و هوای گرم و مرطوب، چاقی، داروهای موضعی، مواد آرایشی و... نیز از عوامل تشدید کننده بیماری های پوستی محسوب می شوند، گفت:  دستکاری و فشار دادن آن ها به گمان  خروج چربی درون جوش کاردرستی نیست.

او متذکر شد: فشار چوش به منظور خارج کردن چربی درون جوش سبب ایجاد سوراخ روی پوست می شود که در صورت تداوم در دستکاری آن، جوش ها عفونی شده و مشکلات تازه ای را به بار می آورند.

این متخصص پوست ومو با اشاره به درمان های کمک کننده برای بهبودی یا تسریع در بهبودی این عارضه، خاطرنشان کرد:درمان بیماری های پوستی زمان بر است و بیماران برای  بهبودی کامل  باید آزمایش های  مورد نظر متخصصان پوست و مو را انجام داده که پزشک در صورت تشخیص و علل بروز بیماری پوستی  متناسب با آن برای بیمار دارو تجویز کند.
 گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار