معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دهیاران برای توسعه عمرانی روستاها نظام برنامه ریزی و بودجه نویسی را اجرا کنند.
کد خبر: ۳۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 25 May 2015

محمد صادق پور مهدی در جمع دهیاران شهرستان تبریز با بیان اینکه ما دهیاران را به عنوان شهردار در روستا می دانیم، اظهار کرد: دهیاران باید در بحث مشارکت های مردمی، مسیرگشایی و اشتغالزایی تلاش کنند و فقط چشم به اعتبارات دولتی نداشته باشند.

وی ، بحث آموزش دهیاران و شوراهای روستایی را برای آشنایی آنان با قوانین و وظایف حوزه خود ضروری دانست و گفت: آموزش های ما به دو صورت یکی حضور در کلاس و استفاده از نظرات کارشناسان و دیگری آموزش حین بازدید از روستاهای موفق سایر استان ها و شهرهاست.

سازمان ها ، دهیاران را به عنوان بازوی اجرایی دولت بپذیرند

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه باید دستگاه ها و سازمان های دولتی دهیاران را به عنوان بازوی اجرایی دولت بپذیرند، گفت: اختیارات دهیاری ها و ارتباط سازمان های دولتی با آنان باید طبق دستور العمل جامعی تعریف شود.

رحیم شهرتی فر با بیان اینکه در شهرستان تبریز 58 دهیاری با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر وجود دارد، افزود: بعد از انقلاب روستاهای تبریز از آب و برق و گاز برخوردار شدند که این برخورداری باعث افزایش جمعیت روستاها و مشکلی به نام حاشیه نشینی برای تبریز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :