در داد و ستدهای روز جاری بورس اوراق بهادار ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته رشد کرد و به 200 میلیارد تومان نزدیک شد.
کد خبر: ۳۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 25 May 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سهامداران بیش از 329 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات حدود 178 میلیارد تومان بود و در 32 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. همچنین در این روز شاخص بورس 132 واحد بالا رفت و به 63 هزار و 496 رسید. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.
نمادهای مخابرات و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز 211 واحد رشد کرد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 101 و 240 واحد صعودی شد. 
در این روز گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و بانک ها برترین گروه های صنعتی بود.
همچنین شاخص های صنعتی سایر معادن، وسایل ارتباطی و فرآورده های نفتی بیشترین رشد را تجربه کرد.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای خاک چینی ایران، پشم شیشه ایران، پیاذر،کاشی تکسرام،سرما آفرین،سیمان فارس نو و تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی بود. 
در مقابل نمادهای پارس پامچال، سیمان خزر، توسعه معادن روی، شیشه و گاز،آبسال،آلومراد و ایران تایر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفت.
حق تقدم پتروشیمی خارک، ایران ترانسفو،کاشی تکسرام، تامین ماسه ریخته گری،پتروشیمی فارابی،پارس الکتریک و بانک اقتصاد نوین سنگین ترین صف های خرید را در معاملات روز دوشنبه تجربه کرد.
طولانی ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای نفت پارس، سرمایه گذاری نیرو،سیمان خزر،بین المللی محصولات پارس،شیشه راز،حفاری شمال و قند لرستان بود. در پایان معاملات این روز پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات و پارس خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد.
بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به نمادهای اوراق اجاره فولاد کاوه جنوب کیش، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار