عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در تمام فعالیت‌های دولتمردان حاکم باشد، گفت: هدف مردم از خیزش فرهنگی در سال ۵۷، جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگی غربی بود.
کد خبر: ۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ 09 February 2015
 عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در تمام فعالیت‌های دولتمردان حاکم باشد، گفت: هدف مردم از خیزش فرهنگی در سال ۵۷، جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگی غربی بود.

به گزارش تسنیم ، محمدعلی پورمختار در جشنی که در دانشگاه آزاد شهر بهار به مناسبت گرامیداشت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که حاصل خون دل‌های امام راحل و جانفشانی‌‌های جوانان این مرز و بوم است بر پایه فرهنگ اسلامی استوار است.

پورمختار با اشاره به اینکه هدف مردم از خیزش فرهنگی در سال ۵۷، جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگی غربی بود، بیان کرد: امام راحل بارها تأکید کردند که تغییر فرهنگ بسیار سخت‌تر از سازندگی و فعالیت اقتصادی است.

وی افزود: امام راحل می‌فرمودند ۵۰ سال نیاز است تا فرهنگ اسلامی به طور کامل جایگزین فرهنگ غربی و ضد اسلامی شود تا جایی که جدایی از این فرهنگ ضد اسلامی نیاز به تمدید نسل دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ اظهار داشت: فرهنگ اسلامی باید در تمامی عرصه‌ها و فعالیت‌های مردم و دولتمردان در همه عرصه‌ها حاکم باشد تا خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم که بارها توسط امام راحل و مقام معظم رهبری گوشزد شده، برطرف شود.

پورمختار با بیان این مطلب که جایگاه و پایگاه فرهنگ اسلامی باید در کشور ما نهادینه شود، گفت: نهادهای آموزشی و تربیتی در نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در بین مردم به ویژه نسل جوان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان این مطلب که اخلاق اسلامی در سیاست ما باید تقویت شود، بیان کرد: تغییر این روش نیاز به گفتمان و بررسی دارد چراکه در صورت عدم تغییر در آن آثار مخربی را به همراه دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره با اینکه گفت: در سالی که مقام معظم رهبری از آن به فرهنگ یاد کرده‌اند و اقتصاد را با فرهنگ عجین دانسته‌اند، مراکز فرهنگی باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاحات فرهنگی مرتفع نمی‌شود، بیان کرد: سال در حال اتمام است ولی همچنان خبری از تحول در رویکردهای فرهنگی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار