سیروان از معدود شهرستان های کشور است که حتی یک واحد اقامتی برای ابن سبیل ها هم ندارد چه رسد به واحد های اقامتی همچون مسافرخانه و هتل و غیره.
کد خبر: ۳۶۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 30 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  مسافرخانه و یا هتل یکی از ارکان پیشرفت یک شهر  است طوری که باب سرمایه گذاری را به یک شهر می گشاید.

داستان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از سال‌های گذشته در شهرستان سیروان مطرح بوده است و مسئولان مختلف، آمار و ارقام متفاوتی درباره پروژه‌های در حال ساخت و ظرفیت‌های موجود این شهرستان اعلام کرده‌اند، اما آنچه مشخص است، هنوز سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری رشد چشمگیری که محسوس باشد نداشته است، به‌طوری‌که شهرستان سیروان با وجود ظرفیت‌های بالا در این بخش هنوز یک هتل یا مسافرخانه ندارد و ماندگاری مسافر در این شهرستان بسیار اندک است.

این شهرستان از معدود شهرستان های کشور است که حتی یک واحد اقامتی برای ابن سبیل ها هم ندارد چه رسد به واحد های اقامتی همچون مسافرخانه و هتل و غیره.

مسافران یا گردشگرانی  وقتی به سیروان سفر می کنند اگر اقوامی داشته باشند شب را در منزل آنها به سر می برند در غیر اینصورت با برپا کردن چادر در پارکها و یا مجبور می شوند در کل شب را در سیروان نمانند و برای استراحت به شهرهای اطراف مثل سرابله و ایلام بروند که این شایسته این شهرستان نیست.

یکی از شهروندان سیروانی با اشاره به وجود آثار تاریخی و مناطق بکر طبیعی شهرستان می‌گوید: این شهرستان دارای آثار تاریخی بی نظیری است و اگر برای معرفی این بناهای تاریخی شهرستان های تلاش بیشتری صورت بگیرد گردشگران به این سمت هدایت و سرمایه‌گذاران نیز ترغیب به ساخت هتل در مرکز شهرستان می‌شوند.

وی وجود هتل را یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه شهرستان دانست و گفت: به دلیل عدم وجود هتل مسافران و گاها سرمایه‌گذاران واردشده به شهرستان، مجبورند شب را در چادر سپری کنند و این عامل از جمله موارد عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای ایجاد فعالیت اقتصادی و فرهنگی در سیروان است.

 رضا موسوی یکی دیگر از شهروندان سیروانی درباره این معضل به خبرنگار ما می‌گوید: مسافران برای استراحت به دنبال استراحتگاه یا مسافرخانه‌ای در این شهرستان می گردند ولی هیچ‌کدام را پیدا نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب مسافر و توریست احداث مسافرخانه و هتل در هر شهر  و شهرستانی است، افزود: این مهم در شهرستان سیروان وجود ندارد و مسافرانی که شب بخواهند در این شهرستان حضور داشته باشند با مشکلات بسیار زیادی دست ‌و پنجه نرم می‌کنند.

بالاخره باید بپذیریم هتل ها و مهمانپذیرها علاوه بر اینکه وسیله ی آسایش و رفاه مسافران و گردشگران  فراهم می کنند، یکی از ابزارهای آوردن سرمایه ها به هر جامعه و شهری نیز به شمار می آیند. در واقع وقتی یک مسافر، اتاقی در یک هتل اجاره کرد، این نیست که بگوییم یک مسافر فقط پولی بابت اجاره اتاق خود در هتل پرداخت نموده است، بلکه خورد و خوراک مسافر، گشت و گذار مسافر، خریدها و سوغاتی های مسافر و بعضاً نیز، خوش آمد مسافر از مکان و سرمایه گذاری در آن محل، موجبات آبادانی و شکوفایی منطقه را در پی دارد./م

سیروان نوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار