مدير کل تعاون استان اعلام کرد:
مسکن مهر طرحي بود که دولت نهم در سال۸۶ به منظور مهار بورس بازي زمين و مسکن در کشور اجرا کرد و خیلی از متقاضیان آن اندر خم مشکلاتش سردرگریبانند! و امیدوار به تدبیر ...
کد خبر: ۳۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 19 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از خراسان، در خصوص مسائل مسکن مهر پيامک هاي قابل توجهي به این روزنامه ارسال شده است.به عنوان مثال:

* من معلول تحت پوشش بهزيستي هستم. سال 86 براي مسکن مهر ثبت نام کردم. 4 ميليون بهزيستي تسهيلات داد و 9 ميليون تومان هم من با بدبختي جمع کردم 12 تومان ديگر بدهکارم. خانه را به فروش گذاشته اند با 3 بچه بعد از 7 سال انتظار چه بايد بکنم؟

* لطفاً گزارشي از مسکن مهر گلبهار تهيه کنيد. من از سال 86 مبلغ 5 ميليون تومان پول پرداخت کرده ام. نه از پول ما خبري است و نه از خانه. تعاوني مسکن هم پاسخ گو نيست.

* حدود 8 ماه از زمان انصرافم از مسکن مهر مي گذرد حالا پول خودم را نمي دهند به کجا شکايت کنم؟

* از اعضاي مسکن مهر 120 هستم که از سال 86 تا کنون هرکدام از اعضا مبلغي از 5 تا 7 ميليون تومان پرداخت کرده ايم نه از خانه خبري است و نه از پول. مسئولان پاسخ سربالا به ما مي دهند آخر اين چه وضعي است؟ چه کسي پاسخ گو است؟

هر چند اخوان عبداللهيان در همايش شوراهاي اسلامي استان خراسان رضوي که در استانداري برگزار شده بود به پيشرفت 118 هزار واحد مسکن مهر اشاره و تاکيد کرده بود: پروژه مسکن مهر تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد اما سيد محمد سيدي، مدير مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازي استان اظهار کرد: برنامه ما تعيين تکليف مسکن مهر تا پايان سال 94 است.وي در پاسخ به اين سوال خراسان که چه زماني پروژه مسکن مهر پايان مي يابد؟ گفت: بخش عمده آن به پايان مي رسد و بخش ديگري تعيين تکليف مي شود به طوري که يا تحويل افراد مي شود يا توسط دولت خريداري مي شود.

پيشرفت 16/84 درصدي مسکن مهر استان

سيدي افزود: پيشرفت پروژه هاي سه جانبه و تعاوني با توجه به نوع تسلط به کارشان و همچنين مکاني که اين پروژه ها قرار دارد متفاوت است. 40 درصد از واحدهاي مسکن مهر استان در گلبهار واقع است اما در بينالود متقاضي نداريم . به عبارت ديگر نمي توان انتظار داشت که همه پروژه ها به يک اندازه پيشرفت داشته باشند.

در مجموع 16/84 درصد پيشرفت 120 هزار واحد مسکن مهر در استان خراسان رضوي است که از اين تعداد 70 هزار واحد تقريبا افتتاح شده است و 50 هزار واحد ديگر براي اتمام و تعيين تکليف مانده است.

وي درخصوص مشکلات زيرساختي مسکن مهر از جمله مسکن مهر رضويه نيز گفت: ايجاد زيرساخت ها يکي از بحث هاي جدي است و وجود مشکلات در اين حوزه کاملا قابل قبول است. تاکنون هم خيلي زحمت کشيده اند و هم اکنون نيز اين شرکت ها مشکلات اعتباري دارند و دولت هم عزم جدي دارد و اين مشکلات رفع مي شود. در اين زمينه اعتبارات خوبي براي استان در نظر گرفته شده که اميدواريم بتوانيم اين اعتبارات را دريافت کنيم.

مدير مسکن و ساختمان اداره کل مسکن و شهرسازي افزود: تنها مشکل از سمت دولت يا تعاوني ها نيست برخي از مردم هم آورده اي را که بايد پرداخت مي کردند تا پيمانکار بتواند به کارش ادامه دهد کامل پرداخت نکردند.

وي در واکنش به اين که با توجه به افزايش چندين باره آورده متقاضي و درخواست پيمانکار طبيعي است که مردم نتوانند اين آورده را فراهم کنند، اظهار کرد: برخي از افراد همان اول پولشان را دادند و با افزايش قيمت و تورم مصالح مواجه نشدند. اما آورده متقاضي براي هر پروژه مختلف است. قيمت تمام شده مسکن مهر تعاوني طبق مصوبه مجمع آن تعاوني و با رضايت اعضا تعيين مي شود. از 25 تا 35 ميليون تومان ميزان آورده متقاضي است که بسته به پروژه اين آورده مختلف است.وي در پاسخ به اين که متقاضياني که به دلايلي از ادامه همکاري با تعاوني انصراف داده اند و مي خواهند سرمايه خود را که مدت 6 يا 7 سال در دست تعاوني است پس بگيرند چه بايد بکنند؟ گفت: مسئولان اداره کل تعاون در بحث نظارت بايد پاسخ گو باشند.

1800تعاوني کم کار

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان نيز در گفت و گو با خراسان در پاسخ به اين سوال که متقاضياني که خواستار سرمايه خود براي مسکن مهر هستند چه اقدامي بايد انجام دهند؟ گفت: تشکيل تعاوني با اداره کل تعاون است اما نظارت بر ساخت و ساز بر عهده مسکن و شهرسازي بوده است.

مهندس احمدي خاطرنشان کرد: ما 1800 واحد کم کار را به تعاوني پيشرو معرفي و ساماندهي کرديم و آن هايي که پولشان را مي خواستند پولشان را دريافت کرده اند.

وي افزود: البته افرادي هم هستند که نه انصراف داده اند و نه مي توانند آورده خود را براي ادامه پروژه تکميل کنند که مي توانند به تعاوني خود مراجعه و پولشان را دريافت کنند.

وي در پاسخ به اين سوال خراسان که تعاوني ها آورده متقاضي را پس نمي دهند و به مردم جواب سر بالا مي دهند تکليف اين متقاضيان چيست؟ اظهار کرد: اين متقاضيان مي توانند به اتحاديه ساختمان مسکن مهر مشهد مراجعه و پي گيري کنند و اگر مشکل حل نشد مشکل را به بازرس اعلام مي کنيم و اگر باز هم مشکل حل نشد به هيئت داوري اتاق تعاون مراجعه و در نهايت مي توانند به دادگستري شکايت کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که برخي از تعاوني ها به صورت دلخواه درخواست مي کنند آورده متقاضي افزايش يابد براي اين تخلفات چه راهکاري انديشيده ايد؟ گفت: کميته نرخ گذاري در اداره کل راه و شهرسازي مسئوليت نرخ گذاري مسکن مهر را بر عهده دارد و هيچ مسکن مهري بدون مصوبه اين کميته حق افزايش قيمت ندارد.

احمدي در پاسخ به اين اظهار نظر سيدي که گفته بود مسکن مهر تعاوني ها توسط مجمع همان تعاوني قيمت گذاري مي شود، تصريح کرد: ايشان اشتباه گفته اند و قيمت واحدهاي مسکن مهر را همين کميته نرخ گذاري اداره کل راه و شهرسازي بر عهده دارد. مهندس احمدي در پاسخ به اين سوال که مدير کل راه و شهرسازي براي پايان يافتن پروژه مسکن چه تاريخي را وعده مي دهند تا متقاضيان بتوانند به سرمايه خود برسند؟ اظهار کرد: من مسئول وعده هايي که مي دهم هستم تاکنون بارها و بارها اعلام شده پروژه مسکن مهر تا فلان تاريخ تمام مي شود اما نشده است. ما قولي نمي توانيم بدهيم چون پروژه مسکن مهر با نظارت راه و شهرسازي انجام مي شود.

سميه صادقي

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
هادی واحدی جو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
سلام علیکم
اینجانب هادی واحدی جو در دولت احمدی نژاد جزو اولین افرادی بودم که جهت مسکن وجه واریز کردم تا 5 سال از تحویل و آماده سازی هیچ خبری نبود و جناب خزاعی مدیر مسکن 103 دائما از نبود اماکنات دولتی و پول گزارش میداد
لا جرم خسته و مایوس شدم. بعد گذشت حدودا 8 سال که سپرده من نزد ایشان بوده و بهره میبردند و از سپرده گزاری مردم تسهیلات میگرفتند حال بامراجعه و درخواست وجوه سپرده ام میکنم
به جای این همه سال که از اون سپرده ها بهره برده اند سود سپرده گزاری که در تمام قوانین و جوامع موجود است لحاظ شود میگویند 1.5 میلیون به حساب شرکت عمران و....... واریز شده که از اصل سپرده شما کسر میشود
سوال اول: مگر هزینه های شهر گلبهار از ساکنین و خریداران دریافت نشده است؟
س 2:مگر وجوه سپرده مردم برای مدیران ضرری به همراه داشته است؟
س3: چرا حقوق مردم و خاصه مستضعف تضییع میشود و مسئولین توجه ندارند
قبلا از مساعدت مسئول محترم رسیدگی به شکایات کمال تشکر دارم
مستدعیست به معضلات موجود رسیدگی لازم صورت پذیرد
والسلام
هادی واحدی جو
عضو نعاونی مسکن مهر 103 گلبهار
محمود شيخ الاسلامي
|
Netherlands
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
باسلام خدمت مسولين محترم
عضو مسكن مهر 16 ميباشم
از سال 88 تا كنون مبلغ 280000000 ريال پرداخت كردم و قسط بان را هم دارم ميدهم اما باز هم از شركت با من تماس گرفته ميشود و تقاي پول مينمايند
شما را به خدا يك فكري بكنيد . مسكني كه قرار بود با 120000000 ريال به دست مردم برسه سر از كجا دارد در ميآورد
خواهشمندم اين نظام و انقلاب رو زير سوآل نبريد
دولت اگر نميخواد كمك كند لطفا اجاره زمين را ديگر از اعضا نگيرد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
لعنت به ...هرآنکس که خون مردم بیچاره رو تو شیشه کرده، من روز قیامت از هیچکدوماون نمیگذرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
باسلام بنده 7 ساله در مسکن مهر بینالود ثبت نام کردم خوشبختانه تا این لحظه نه از خونه ای خبری هست نه از وجه واریزی آن.خوشحالم که توانسته ام تا این لحظه از پول اینجانب کمک به مسکن مهر بکنم که آنها گرسنه نمانند اجرشان با خدا. با ثبت نام در مسکن مهر یک تعداد بدبخت میشن و یک تعداد به اوج می رسن و مسکنی در اخرت برای خودم ذخیره کردم با این سوالهای پوچ و بی اساس خودمو دلداری نمی دهم چرا مسکن تحویل نمی دهید یا پول مسکن را برگردانید
ملازم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
آقای عزیز. چرا شما ها که قادر به پاسخگویی نیستین. الکی درخواست پیام میکنید. همه این مطالبی رو که توسط مردم نوشته شده مال چند وقت قبله؟ شما ها جوابشونو دادین؟ پس بردارین این حرف مردم رو
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
باسلام وخسته نباشید من سال ۸۶ مسکن مهر گلبهار ثبت نام کردم وبا وجود اینکه دستم خالی بود هرماه که میگفتن پول میریختم الان که سال۹۸ شده مرتب میگن اون پولهایی که دادین اللحساب بوده وباید پنج میلیون بدین که باز هم اللحسابه تا کی باید ما پول بدیم آیا این خونه ها برای بی خانمانها نبوده آخه من از کجا بیارم یکی جواب ما رو بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار