مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از حضور 143 راهنمای گردشگری از 21 کشور جهان در قالب پیش‌تور کنوانسیون در همدان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت اقامتی مطلوب در همدان، اقامت مهمانان دو استان دیگر نیز بر عهده استان همدان است و می‌توان میزبان این رویداد به این گستردگی بود.
کد خبر: ۳۶۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 17 January 2017
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همدان گفت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در روزهای ششم تا ههشتم بهمن ماه میزبان پیش‌تور هفدهمین کنوانسیون جهانی است.

به گزارش فارس ، علی مالمیردر نشست خبری اظهار کرد: همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در روزهای ششم، هفتم و هشتم بهمن‌ماه میزبان پیش‌تور هفدهمین کنوانسیون جهانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان همدان و جاذبه‌ها و جایگاهی که دارد، طبیعتاً همدان یکی از بازارهای هدف گردشگری خارجی می‌تواند باشد، هرچند نتوانستیم آن طور که باید استان همدان و ظرفیت‌های استان را به مخاطبان معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: با توجه به محدودیت اعتباری که در کل کشور و استان همدان با آن مواجه هستیم، باید به دنبال راه‌های خلاقانه و اثربخشی باشیم و همین امر هزینه‌های مطلوبی را نیز برای معرفی بیشتر می‌طلبد.

وی ضمن تأکید بر اینکه سبک جهانی آثار تاریخی همدان در دستور کار است، گفت: این برند می‌تواند مبلغ و محرکی برای جذب گردشگری خارجی باشد و انگیزه تصمیم سفر به همدان را ایجاد کند.

مالمیر با اشاره به اینکه ثبت آثار جهانی به عنوان یک مطالبه عمومی در سطح استان و کشور اظهار کرد: پرونده ثبت جهانی دره ارزانفود تشکیل و به تهران ارسال شده است زیرا گام اصلی ثبت جهانی تکمیل پرونده است و این فرآیند 6 ماه زمان برد.

وی یکی از راهبردهای جذب گردشگر را تدوین برنامه‌ برای تولید محتوا در فضای مجازی دانست و گفت: شاید در ابتدا مطلبی را در خصوص همدان پیدا نکنیم که نیاز است تولید محتوا را در آینده مد نظر قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه برگزاری رویدادهای بین‌المللی می‌تواند از دو منظر پراهمیت باشد، افزود: یکی از ابزارهایی که می‌توان استان را معرفی کرد، حضور افراد از خارج کشور است و جذب گردشگر خارجی است.

وی میزبانی پیش‌تور کنوانسیون جهانی گردشگری در همدان را حاصل همت و تلاش کانون راهنمایان گردشگری همدان دانست و گفت: استان همدان به عنوان یکی از استان‌های مقصد در این رویداد مهم انتخاب شده است.

مالمیر با بیان اینکه حضور راهنمایان گردشگری از کشورهای مختلف برای معرفی همدان بسیار اثربخش است، افزود: به لحاظ نوع شناخت آنها از استان همدان می‌تواند به عنوان مرجعی باشد که هم این معرفی را گسترش داده و هم آن را به هموطنان خود انتقال دهد.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های ما مناسب و در شأن استان نیست، افزود: این زیرساخت‌ها باید در ابعاد مختلف توسعه یابد تا شاهد حضور گردشگران خارجی در طول سال در همدان باشیم.

*حضور 143 راهنمای گردشگری از 21 کشور جهان در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از حضور 143 راهنمای گردشگری از 21 کشور جهان در قالب پیش‌تور کنوانسیون در همدان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت اقامتی مطلوب در همدان، اقامت مهمانان دو استان دیگر نیز بر عهده استان همدان است و می‌توان میزبان این رویداد به این گستردگی بود.

وی از همکاری بخش‌های مختلفی در این رویداد مهم گردشگری خبر داد و افزود: هتل باباطاهر، اتاق بازرگانی و هتل الماس تله‌کابین گنجنامه از جمله این مراکزی هستند که می‌توانند در این رویداد یاری کننده انجمن راهنمایان گردشگری باشند.

مالمیر با بیان اینکه مهمانان حاضر در همدان در دو روز اقامت در همدان از جاذبه‌های شهر همدان بازدید خواهند کرد، افزود: در حاشیه نیز نمایشگاهی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی همدان برپا می‌شود تا با توجه به کمبود وقت بتوانند آثار را در قالب نمایشگاه تماشا کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهمانان حاضر در این پیش‌تور آثار دیدنی همدان را در قالب‌ اقلام تبلیغاتی به کشور خود برده و معرفی می‌کنند، گفت: یک پای مهم کار رسانه‌ها هستند تا رهاورد مدنظر در جذب گردشگر خارجی تحقق یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه تمرکز ما در این برنامه این است که ضمن اثربخشی، رنگ و بوی نمایشی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم همدان و جایگاه پایتخت تاریخ و تمدن را به خوبی معرفی کنیم.

*برگزاری چهارمین کنگره معماری 6 و 7 بهمن در همدان

وی از برگزاری چهارمین کنگره معماری در همدان نیز خبر داد و بیان کرد: این کنگره در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد و ماحصل آن در یک همایش ملی خواهد بود که همدان به لحاظ سبقه تاریخی از معماری کهن و اصیلی نیز برخوردار است.

مالمیر با تأکید بر اینکه تلاش بر این است این کنگره در شأن استان برگزار شود، گفت: میزان مقالات ارسالی و استقبال افراد برای ارسال مقاله، نشان از این استقبال بود.

وی با بیان اینکه این کنگره در رشته‌های معماری، باستان‌شناسی و شهرسازی است، افزود: 85 چکیده مقاله و 70 اصل مقاله به این کنگره ارسال شده و 59 مقاله پذیرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در کنار کنگره نیز نمایشگاه‌های جانبی تشکیل شده است، افزود: این کنگره ششم و هفتم بهمن‌ماه با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود که دانشگاه بوعلی، شهرداری، نظام مهندسی و شهرسازی در این زمینه همکاری مطلوبی داشتند.

*حضور همدان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته

وی در ادامه از حضور همدان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران خبر داد و افزود: این نمایشگاه 18 تا 21 بهمن ماه برگزار می‌شود که استان همدان نیز حضور فعالی را خواهد داشت.

مالمیر با بیان اینکه حضور استان‌ها در این نمایشگاه به منطقه‌بندی است، گفت: استان‌های همدان، کرمانشاه، مرکزی و کردستان در یک منطقه آثار و صنایع دستی خود را عرضه خواهند کرد.

*زمستان همدان جشنواره‌ای می‌شود

وی با اشاره به اینکه بسیاری بر برگزاری جشنواره زمستانی تأکید دارند، اضافه کرد: در جشنواره زمستانی سیاست این است که بخش خصوص وارد عمل شود زیرا به لحاظ قانونی نمی‌توان از منابع دولتی استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه تجربه نشان می‌دهد بخش خصوصی باید در جشنواره زمستانی کمک کند، افزود: برگزاری جشنواره زمستانی با منابع دولتی آورده مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه جشنواره زمستانی امسال در تاریخ 6 تا 23 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت:  این جشنواره با محوریت ساخت آدم برفی، بادبادک، صنایع‌دستی، غذای سنتی، کنسرت شاد و خنده با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار