رئیس اداره ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه اگر به هر کدام از عوامل محرمانگی، پیوستگی و صحت خدشه وارد شود، تهدید سایبری ایجادشده است، گفت: گاهی حملات سایبری می‌تواند خودکار باشد و مهاجمان می‌توانند گمنام باشند.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 15 January 2017
رئيس اداره ارتباطي و راديويي اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان همدان با بيان اينكه برای هزینه‌های امنیت اطلاعات جایگاه خاصی قائل نیستیم، گفت: توسعه استانداردها یکی از ضعف‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور و به‌ خصوص استان همدان است.

به گزارش فارس، محمد نوروزی ظهر امروز درجلسه پدافند زیستی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه سایبری نخستین قدم ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به مخاطرات است، اظهار کرد: هزینه‌های IT باید جزو هزینه‌های جاری دیده شود.

وی با اشاره به اینکه IT به‌ صورت مستمر هزینه دارد اما دید هزینه جاری نسبت به این حوزه وجود ندارد، ادامه داد: تهدیدات سایبری شامل شنود، دست‌کاری، جعل یا وقفه است.

رئیس اداره ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه اگر به هر کدام از عوامل محرمانگی، پیوستگی و صحت خدشه وارد شود، تهدید سایبری ایجادشده است، گفت: گاهی حملات سایبری می‌تواند خودکار باشد و مهاجمان می‌توانند گمنام باشند.

وی با بیان اینکه در سال 2014 روزانه 205 هزار بدافزار جدید ایجادشده است، ادامه داد: در سال 2016 روزانه 232 هزار بدافزار جدید ایجاد شده که هدف اصلی آن کسب پول بوده و حدود 20 درصد بدافزارها با هدف منافع سیاسی ایجاد شده است.

نوروزی آلوده‌ترین کشورها به بدافزارها را چین، ترکیه، پرو، بولیوی دانست که بیشترین حملات را داشته‌اند و در ادامه بیان کرد: حملات سایبری به دلیل به‌روز نکردن برنامه‌ها رخ می‌دهد.

وی در ادامه به باج‌افزارها اشاره کرد و بابیان اینکه در باج افزارها شانسی برای بازپس‌گیری اطلاعات موجود وجود ندارد و مورد استفاده کلاه‌برداران است، افزود: باج‌افزارها در سال 2016 نسبت به سال 2015 در دنیا 17.7 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با بیان اینکه کشورهای هند، روسیه، قزاقستان و ایتالیا بیشترین حمله باج افزارها را داشته است، تأکید کرد: تمام باج افزارها خارجی نیستند و باج افزارهای ایرانی مانند بازی click me یک باج افزار است.

وی با اشاره به اینکه برای هزینه‌های امنیت اطلاعات جایگاه خاصی قائل نیستیم، بیان کرد: توسعه استانداردها یکی از ضعف‌ها در دستگاه‌های اجرایی کشور و به‌ خصوص استان همدان است.

نوروزی با اشاره به اینکه اداره آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای سیستم مدیریت امنیت را راه‌اندازی کرده‌اند، افزود: ایران در مسئله امنیت سایبری در سال 2014 در دنیا در بین 29 رتبه، رتبه 19 و در آسیا از بین 19 رتبه، رتبه 11 را دارد.

وی با بیان اینکه 11 کارگروه سایبری وجود دارد، ادامه داد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در سه سال گذشته اتفاق افتاده و هرچند وقت یک‌بار از توصیه‌نامه‌های ایمن‌سازی به ساختارهای سازمان‌ها ارسال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار