مالمیر بابیان اینکه پیش از آنکه نگران باشیم آیا ظرفیت ارائه خدمات در استان همدان کافی است بهتر است به این نکته توجه کنیم که سطح ارائه خدماتمان به مسافران چگونه است، گفت: نوع و کیفیت ارائه خدمات بر گردشگران به طور مستقیم اثر مطلوب و نامطلوب خود را در جذب مسافر خواهد داشت.
کد خبر: ۳۶۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 15 January 2017
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری همدان بابیان اینکه پایداری و توسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند امر آموزشی است، گفت: آموزش و نظارت دو اهرم تاثیر گذار در توسعه گردشگری همدان است.

به گزارش مهر، علی مالمیر درجمع فعالان آژانس های مسافرتی همدان گفت: آمار و بررسی‌ها بیانگر آن است که در زمینه کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در استان نیاز به تغییر و تحول داریم و این خدمات آنگونه که باید ۱۰۰ درصد مطلوب ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه آژانس های مسافرتی در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می روند، گفت: توفیق یاعدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیر گذار است.

علی مالمیر بابیان اینکه به دنبال ارائه آمار بالا از تأسیسات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی در استان همدان نیستیم، گفت: کیفیت و نوع ارائه خدمات از این تأسیسات به گردشگران موضوع مهمی است.

وی به سطح کیفیت ارائه خدمات به گردشگران و چگونگی میزبانی از مسافران در استان همدان اشاره کرد گفت: کیفیت ارائه خدمات گردشگری در استان از آرامگاه بوعلی سینا که میراث فرهنگی متولی آن است تا تأسیسات گردشگری بخش خصوصی، نیازمند بازنگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: زیر ساخت‌های کیفیت ارائه خدمات دچار ضعف‌هایی است که باید برای برآورد نیاز گردشگر و احترام به خواسته‌های وی آنها را ارتقا داد.

مالمیر بابیان اینکه پیش از آنکه نگران باشیم آیا ظرفیت ارائه خدمات در استان همدان کافی است بهتر است به این نکته توجه کنیم که سطح ارائه خدماتمان به مسافران چگونه است، گفت: نوع و کیفیت ارائه خدمات بر گردشگران به طور مستقیم اثر مطلوب و نامطلوب خود را در جذب مسافر خواهد داشت.

وی همچنین به استراتژی‌های راهبردی در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: آموزش یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌ها برای ارتقا وضعیت موجود است.

مالمیر گفت: تعدد دوره‌های آموزشی دلیل بر موفقیت در کسب خروجی مطلوب نیست چرا که باید پیش از آموزش نیازهای واقعی بررسی و سنجیده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان همدان به جایگاه نظارت بعد از آموزش اشاره کرد وگفت: نظارت برچگونگی ارائه خدمات ازسوی تأسیسات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی باید اصولی و جدی گرفته شود.

وی با طرح این سئوال که اگر چارچوب استاندارد در تأسیسات خدمات گردشگری رعایت نشود چه لزومی دارد آمار آژانس‌های فعال افزایش پیداکند، گفت: اینکه عنوان کنیم ۴۰ آژانس مسافرتی در استان فعال است برای ما ملاک نیست چرا که معتقدیم تعداد دفاتر اگر کم باشد اما ارائه خدمات استاندارد برای ما قابل قبول‌تر خواهد بود.

وی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور و با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.

وی افزود: این تاسیسات به عنوان واسطه میان عرضه کننده و متقاضی نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایفا می کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار