مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی روز چهارشنبه با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه، فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه، آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، حجت الاسلام هادی عسکری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و دیگر مسوولان در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم پس از قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و تلاوت آیات قرآن کریم و ذکر مصیبت اهل بیت توسط مداحان اهل بیت یاد و خاطره این عاام بزرگ اسلام را گرامی داشتند.
همچنین در این مراسم آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه به بیان خدمات آیت الله موسوی اردبیلی در دوران انقلاب اسلامی و پیش از انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی یار همیشگی امام راحل (ره) بود و در تمام مراحل نظام جمهوری اسلامی پس از انقلاب نیز در کنار مقام معظم رهبری ایستاده بود.
آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در هشتم آبان ماه 1304 در اردبیل به دنیا آمد و در سن 18 سالگی برای خواندن دروس حوزوی به شهر قم مهاجرت کرد و در سال 1339 دوبار به شهر اردبیل مراجعت کرد و در این شهر خدمات فراوانی در حوزه دین اسلام به انجام رساند.
آیت الله موسوی اردبیلی عضو جامعه روحانیت مبارز در سال 56 و در سال 57 یکی از اعضای شورای انقلاب بود.
وی در اسفند سال 58 از سوی حضرت امام خمینی (ره) به سمت دادستان کل کشور منصوب شد و در سال 1360 پس از ترور آیت الله بهشتی در حکم جدیدی از سوی امام (ره) به عنوان رییس دیوانعالی کشور منصوب شد.
آیت الله موسوی اردبیلی پس از رحلت حضرت امام (ره) به شهر قم رفت و پس از مدتی اعلام مرجعیت کرد و در کنار آن به تاسیس دانشگاه شهید مفید پرداخت.
آیت الله موسوی اردبیلی سوم آذر ماه 95 در سن 90 سالگی در بیمارستان لاله تهران درگذشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار