مسئولین محترم هر دوطیف سیاسی کشور واستان هم بدانند ،هر نوع اظهار نظر آنان خصوصا درباره موضوعات مهم کلان کشور نظیر راهپیمایی 9دی ،انتخابات و...ممکن است به تیترخبری رسانه های معاند مبدل شود،چه اینکه بگوییم "در مراسم 9دی شرکت نمی کنم" وچه اینکه "شرکت دراین مراسم اجباری است " ویا اینکه "خط ونشان کشیدن برای کسانی که به دلایلی توان حضور دراین مراسم را ندارند"!
کد خبر: ۳۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 26 December 2016
تابناک ایلام علی اصغراسدی:: حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی نهم دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.
حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
چه عده ای بخواهند و چه نخواهند روز 9دی در تقویم انقلاب اسلامی بعنوان یک روز تاریخی وحماسه ای ماندگار  ثبت وضبط شده است و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. 
 
از سال 88تاکنون نیز به میمنت پاسداشت این روز تاریخی ،هر ساله در سطح کشور ،مراسمات ،همایش ها ومهمتراز همه در روز 9دی مراسم راهپیمایی به این مناسبت در سطح کشور وبا حضور توده های مردمی ومسئولین برگزار می شود وهمه ما به عینه شاهد برگزاری این مراسمات در استانها وشهرهای مختلف کشور بوده ایم.
 
اما در این بین نکته ای که شاید تاکنون کمتر به آن توجه شده است ،مردمی برگزار شدن اینگونه  مراسمات وراهپیمایی های متعدد در کشور وعدم بیان مطالبی از سوی برخی از مسئولین ،مبنی بر اجبار مدیران ارشد وغیر ارشدبرای حضور دراین مراسمات است ،مراسماتی که هر از چند گاهی دشمنان قسم خورده نظام،حکومتی بودن ،اجباری بودن و از طرفی هزینه بر بودن آنرا را در بوق وکرنا می کنند.
 
شاید یکی از مهمترین دلایل پرداختن دشمنان به این موضوع مهم ،حاشیه سازی هایی است که بعضی از اصحاب رسانه وطرفداران جناح ها وطیف های سیاسی با برجسته سازی آن در فضای مجازی ورسانه ها برخط ومکتوب تعمدا یا سهوا به آن دامن زده و از این طریق خوراک تبلیغاتی دشمنان مترصد مانده برای تضعیف ارکان نظام را تامین می نمایند.
 
درحالیکه یکی از مهمترین پیامهای حماسه 9دی در کشور،اتحاد مردم ومسئولین با وجود تفاوت دیدگاهها ونگرش های سیاسی در سنگر دفاع از نظام ،انقلاب ،ولایت وتمامیت ارضی کشور در مقابل دشمان قسم خورده انقلاب اسلامی است ،پرداختن به حاشیه ها و قرار دادن بخشی از مردم ومسئولین کشور در مقابل یکدیگر  با تیترهای خبری جهت دار و از سویی تحریک مسئولین به بیان سخنانی که به اتحاد مثال زدنی مردم ومسئولین ضربه وارد می آورد کار مناسب ودر شان رسانه های در خط انقلاب نیست.
 
سال گذشته بود که بعلت حضور مسئولین استان ایلام در جلسات کاری از پیش تعیین شده یا اتفاقی ! این عزیزان فرصت حضور در مراسم 9دی مرکز استان را نیافتند واین موضوع به مستمسکی برای رسانه های مخالف دولت تبدیل شد تا به هرنحو ممکن سعی وافر نمایند ،تاعدم اعتقاد وپایبندی آنان را به آرمانهای انقلاب و خاصه حماسه 9دی را به اثبات رسانند .
 
شاید همین افراد از سال گذشته تاکنون لحظه شماری می کنند که ببینند آیا امسال نیز مسئولین استان بهانه ای برای عدم حضور در راهپیمایی 9دی خواهند داشت یا خیر ؟ ودوباره شاید بر همین اساس بود که برخی از رسانه های استان ،با پیش دستی نمودن ومصاحبه با استاندار ایلام صراحتا حضور ویا عدم حضور ایشان ومجموعه تحت مدیریتشان را در راهپیمایی 9دی امسال جویا شدند!
 
بدنبال همین موضوع بود که نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه هفته های گذشته لزوم حضور مسئولین استان در مراسم 9دی را به آنان گوشزد نمود واز آنان خواست دراین مراسم مهم شرکت نمایند.
 
 استاندار ایلام نیز که به صراحت لهجه شهره است در مصاحبه با برخی از رسانه ای استان  با بر شمردن دلایلی به صراحت اعلام نموده که در "راهپیمایی 9دی امسال شرکت نمی کند".وی در ادامه این مصاحبه گفته است:"باالاجبار نمی توان دیگران را در مراسمات شرکت داد و قانون در این باره چیزی را تعیین نکرده است.

وی اظهار کرد: در واقع از طرف دولت نیز هیچگونه بحثی برای این مراسم نشده و تنها در دو موضوع مهم از جمله دهه فجر، ستادهای مدنظر برای گرامیداشت این برنامه ها تشکیل شده است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اگر بخواهیم برای هر کدام از تظاهرات و برنامه های دوران انقلاب نیز ویژه برنامه اجرا کنیم باید ۳۶۵ روز سال ،مراسم های لازم برگزار شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۹ دی نیز روزی همچون سایر راهپیمایی ها بوده ادامه داد: انتظار اینکه مسئولان در این مراسم حضور داشته باشند را نباید داشت".
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام نیز در جلسه ستاد هماهنگی مراسم 9دی لزوم حضور مسئولین استان در مراسم 9دی را یاد آوری نمود وگفت:" حضور در مراسم معنوی و دشمن شکن 9 دی یک وظیفه دینی و سیاسی بوده و شرکت نکردن مسئولان در این روز هیچ توجیهی نداشته و باید پشت سر مردم در این حماسه حضوری فعال داشته باشند".
 
حسینی درادامه گفت :" مسئولان باید بدانند چه سخنانی را بر زبان می آورند و برای ریال به ریال حقوقی که دریافت می شود حساب وجود دارد."

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه برخی حرف و ساز دیگری می زنند بیان کرد: باید در جبهه اسلام ناب حرکت کرد.

به هرحال مراسم 9دی امسال در استان ایلام به صحنه خط نشان کشیدن مسئولین استان برای همدیگر مبدل شده ومی رود بزرگی این مراسمات ویوم الله ها در استان را به حاشیه بکشاند . لازم است مسئولین استان اعم از استاندار و دیگر مسئولینی که از نظر نگرش سیاسی در خط موافق دولت قرار ندارند ،دربیان مطالب ودیدگاههای خود جانب احتیاط را رعایت کنند .
 
بهتر این است اجرای مراسم یوم الله در کشور که خالق آن مردم بوده ومسئولین در خلق آن سهمی ندارند ،به دست خود مردم برگزار شده تا شائبه غیر مردمی بودن ،اجباری بودن حضور کارکنان دولت ،توزیع کیک وساندیس  وصدهها انگ رسانه های مخالف ومعاند نظام  از آن زدوده شود.
 
مسئولین محترم هر دوطیف سیاسی کشور واستان هم بدانند ،هر نوع اظهار نظر آنان خصوصا در باره موضوعات مهم کلان کشور نظیر راهپیمایی 9دی ،انتخابات و...ممکن است به تیترخبری رسانه های معاند مبدل شود .چه اینکه بگوییم "در مراسم 9دی شرکت نمی کنم" وچه اینکه بگوییم شرکت دراین مراسم اجباری است " ویا اینکه "خط ونشان کشیدن  برای کسانیکه به هرشکل توان حضور دراین مراسم را ندارند"!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
من تاسف میخورم که چراعده ای نمیخواهندمردم اتفاقات تلخ آن سال رافراموش کنندوهمه ساله برطبل تفرقه وجدایی بین مردم میکوبندمثل اینکه بعضی ها دوست دارند مردم رابه جان هم بیندازن وگرنه ماکه خسته شدیم ازبس ازفتنه شنیدیم .اسلام دین رحمت است وبربرادری ودوستی تاکیددارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار