کاشانی در دیدار با اهالی منطقه 10؛
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بافت فرسوده تنها به معنای فرسودگی کالبد شهر نیست بلکه مقوله‌هایی نظیر اقتصاد و اجتماع نیز به تبع آن دچار استحاله می‌شوند.
کد خبر: ۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ 08 February 2015

به گزارش تابناک تهران، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در نوسازی بافت های فرسوده نباید تنها از شهرداری انتظار داشت گفت: نوسازی بافت های فرسوده نیازمند یک عزم همگانی و ملی است.

در این ملاقات مردمی که با حضور گسترده اهالی همراه بود و در حدود 3ساعت و نیم به طول انجامید موضوعاتی نظیر نوسازی بافت های فرسوده و تجمیع املاک محوریت مشکلات مردم را در بر می گرفت.

حبیب کاشانی در پایان این ملاقات گفت: موضوع بافت های فرسوده امروزه یک معضل جدی  برای شهر تهران است که تبدیل به یک تهدید بزرگ هم شده است.

وی ادامه داد : ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری از جمله مشخصه های بافت های فرسوده می باشند که بر اساس  مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری تعیین شده است  و باید گفت در چنین شرایطی مناطقی با این مشخصه ها کمترین مقاومت و بیشترین تلفات را در برابر حوادثی نظیر زلزله خواهند داشت. 

کاشانی افزود: در طرح جامع شهر تهران از بافتهای فرسوده به عنوان محدوده های آسیب پذیر شهر در برابر مخاطرات طبیعی و به ویژه زلزله تعریف شده است که نیازمند برنامه ریزی و مداخله هماهنگ برای ساماندهی آن است و این در حالی است که در طرح تفصیلی نیز تاکید بسیار بر نوسازی بافت های فرسوده شده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بافت فرسوده تنها به معنای فرسودگی  کالبد شهر نیست بلکه  مقوله‌هایی نظیر  اقتصاد و اجتماع نیز به تبع آن  دچار استحاله می‌شوند.

وی ادامه داد: از اینرو باید برنامه ریزی ها و اقدامات در جهتی باشد که مردم، جامعه و محیط رو به نو شدن و  تجدید حیات گام بردارند و این نمی شود جز با سیاست گذاری ها ی کلان از سوی مدیریت شهری و مراجع دولتی.

کاشانی اضافه کرد: پر واضح است که با نوسازی بافت های فرسوده تنها ساختمان‌ها و جداره خیابان‌ها نوسازی نمی‌شود بلکه زیر ساخت‌های اجتماعی و اقتصادی هم دچار دگرگونی خواهد شد. از اینرو هر چه در این جهت اقدامات عمیق تر و گسترده تری صورت گیرد منتج به  پویایی شهر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی باید انتظار یک عزم همگانی سه جانبه از سوی مردم ، مدیریت شهری و دولت داشته باشیم بدان معنا که سیاست هایی اتخاذ شود تا مردم تشویق به این امر شوند ، مدیریت یکپارچه شهری صورت گیرد و دولت نیز ضمانت اجرایی برای سیات های تشویقی در نظر گیرد.

کاشانی یاد آور شد : وقتی این همکاری سه جانبه ایجاد شود امكان خلاقيت حاصل از همكاري ميان طرفين مشاركت، امكان تسهيم ريسك پروژه درحاميان طرفين مشاركت، امكان دستيابي به ساير منابع سرمايه، امكان كاهش برخورد منافع در فضاي مبتني بر رضايت طرفين فراهم می آید و این همان اهدافی است که مدیریت شهری دنبال می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و وبودجه گفت: حال با اين وسعت عظیمِ بافت های فرسوده و خطر قریب الوقوع زلزله به عنوان مهمترین چالش شهر تهران، و اضطرار حاکم بر برون رفت از این وضعیت، لزوم تغییر نگرش ها در جهت اتخاذ استراتژی های کارا با ضمانت اجرایی بیش از پیش احساس می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار