مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر، 9 هزار طرح اشتغال اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۴۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 10 December 2016
احمد لطفی امروز در نشست با کارشناسان خودکفایی این نهاد اظهار داشت: برای اجرای صحیح طرح های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان، هم اکنون 34 کارشناس و ناظر بر عملکرد و فعالیت  9 هزار 635 طرح نظارت دارند.

وی با اشاره به سیاست های کمیته امداد در نظارت بر اجرا و پایداری طرح های اشتغال و خودکفایی مددجویان، اضافه کرد: یکی از اولویت‌هایی که بعد از اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان  وجود دارد، امر نظارت مستمر کارشناسان و ناظران فنی این نهاد، بر نحوه اجرا و  چگونگی فعالیت این طرح هاست.

وی تصریح کرد: در این راستا به منظور حصول اطمینان از حسن اجرا و کسب موفقیت در اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی و رعایت فرایندها در مراحل مختلف اجرا از استعدادسنجی تا خودکفایی و خروج خانواده از پوشش حمایتی امداد،امر نظارت در اولویت برنامه های کمیته امداد استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اهداف برنامه نظارت بر طرح‌ها گفت: حصول اطمینان از عدم انحراف سرمایه، افزایش بهره وری اشتغال های ایجاد شده،ارتقای کمی و کیفی طرح‌ها،پایداری و تثبیت طرح‌های اشتغال و خودکفایی اجرا شده و تحقق خودکفایی مددجویان با حفظ کرامت، تامین عزت و استقلال اقتصادی به عنوان بخشی از اهداف نظارت فنی بر اجرای این طرح های اشتغال است.

لطفی در ادامه با اشاره به سرفصل های طرح های اشتغال ازجمله کشاورزی، شیلات، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و خدماتی افزود: هم اکنون تعداد 9 هزار طرح اشتغال و خودکفایی در سراسر استان وجود دارند که 14 کارشناس و 20 ناظر فنی، به صورت مستقیم بر نحوه اجرای صحیح این طرح ها نظارت دارند.

وی یادآور شد:  23 هزار و 515 بازدید نظارتی از طرح های اشتغال توسط کارشناسان این نهاد در 8 ماهه سال جاری انجام گرفت. نظارت کارشناسان و ناظران فنی در سه مرحله قبل از اجرای طرح، حین اجرا و خرید تجهیزات پس از اجرای طرح انجام می شود.

لطفی عنوان کرد: علاوه بر امکان سنجی، اجرای طرح ، نظارت، کنترل و راهنمایی مجری، هدایت طرح های اشتغال ، زمینه ساز ایجاد شبکه های کسب و کار، شرکت در نمایشگاه‌ها و خوشه سازی طرح‌ها توسط ناظرین فراهم می شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار