رئیس همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: پانزدهمین نشست اتحادیه دانشگاه‌های جهان با حضور روسای دانشگاه‌های عضو این اتحادیه برگزار شد که دانشگاه یزد نیز در این اجلاس حضور داشت.
کد خبر: ۳۳۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 21 November 2016

به گزارش تابناک یزد،فرهاد نژادکورکی اظهار کرد: این اجلاس با شعار «آموزش عالی موتور محرک جوامع خلاق و پایدار» با حضور روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عضو این اتحادیه از سراسر جهان برگزار شد و اعضای هیأت مدیره جدید این اتحادیه نیز از طریق برگزاری انتخابات مشخص و تعیین شدند.

وی افزود: در انتخابات اخیر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره جدید این اتحادیه انتخاب شد.

نماینده دانشگاه یزد در حاشیه این نشست، ملاقات‌های جداگانه‌ای با روسای دانشگاه‌هایی از کشورهای ایرلند، مجارستان، ایتالیا، هندوستان، روسیه، عراق، دانمارک، تایلند، قبرس، ترکیه، اسپانیا و پرتغال انجام داد و ضمن معرفی دانشگاه یزد بر آمادگی این دانشگاه برای توسعه روابط علمی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی تاکید کرد.

اتحادیه دانشگاه‌های جهان، نهادی بین‌المللی و به عنوان یکی از مؤسسات وابسته به یونسکو از سال 1950 میلادی فعالیت می‌کند.

مقر اصلی اتحادیه در کشور فرانسه است که در حال حاضر 127 کشور عضو این اتحادیه هستند.

جمعی از دانشگاه‌های ایران از جمله تهران، تبریز، علامه طباطبایی، اصفهان، بوعلی سینای همدان و یزد از جمله دانشگاه‌های فعال ایران در این اتحادیه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار