در ۷ ماهه امسال
استان قم در هفت‌ماهه نخست سال 95 تقریباً بیش از 57 هزار تن به ارزش 91 و نیم میلیون دلار صادرات داشته، که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹ 17 November 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار تابناک قم، گفت: بستر خوبی برای جذب سرمایه گذاری در استان مهیاشده است زیرا آسان ساختن فرآیند تولید با صدور به هنگام مجوزهای قانونی و ارائه تسهیلات بانکی برای تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی موجب توسعه صادرات و فروش محصولات آنها می شود.

احمد ذاکری با اشاره به روند مطلوب صدور پروانه بهره برداری در استان  قم افزود: استان قم درزمینه صدور پروانه بهره‌برداری در هفت‌ماهه امسال پس از استان‌های تهران، ‌اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رتبه 5 را کسب کرده است.

وی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی، برند سازی و تبلیغات تجاری، استقبال از هیات های تجاری خارجی، فرستادن هیات های تجاری به کشورهای دیگر و آموزش بازاریابی بین المللی به تولیدکنندگان داخلی از جمله راهکارهای رونق تولید و صادرات ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد:‌ برای صادرات پایدار باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم، مشوق‌های صادراتی در این زمینه نیز مؤثر هستند.

وی بابیان اینکه باید در برنامه ششم توسعه 2 درصد از ارزش کالاهای وارداتی توسط گمرک ایران اخذ شود، افزود: در زمینه رونق تولید توقع بر این است که همراهی بانک‌ها بیشتر شود تا رتبه خوبی در میان استان‌های کشور داشته باشیم.

ذاکری پیرامون میزان صادرات کالاهای تولید شده در استان، افزود: از ابتدای سال جای تا کنون بیش از 57 تن کالا به ارزش91 و نیم میلیون دلارکالا از استان قم صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: البته باید به این مطلب توجه کرد که بسیاری از کالاهای صادراتی استان از جمله فرش از طریق گمرک استان قم صادر نمی شود و به همین دلیل آمار آنها در رقم ذکر شده نیامده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: نرخ 18 درصد برای تسهیلات بخش تولید گران است و باید آن را بر اساس سیاست های کلان و تعریف آیین نامه ها مطابق نیاز روز کشور، کاهش داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار