فرماندار همدان از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری حل مشکل راه های این استان از طریق وزارت راه و شهرسازی شد و تاکید کرد: جذب اعتبارات ملی در راه و شهرسازی استان باید برای رفع این مشکلات مدنظر باشد.
کد خبر: ۳۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 07 May 2015
فرماندار همدان با بيان اينكه با اعتبارات محدود شهرستانی حل مشکل راهها ممکن نیست، گفت: جذب اعتبارات ملی برای رفع این مشکلات باید مد نظر باشد.

به گزارش مهر، علی تعالی در بازدید راههای اصلی و روستایی بخش شرا از توابع همدان با اشاره به محدودیت اعتبارات شهرستان برای حل مشکل راهها یادآور شد: آماده سازی و آسفالت راهها هزینه های بسیاری در بر دارد که با اعتبارات فعلی شهرستان حل مشکل آنها ممکن نیست. 

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان همواره برجذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاههای اجرایی استان تاکید دارد افزود: ۷۰ درصد اعتبارات در سطح ملی و فقط حدود ۳۰درصد بصورت استانی توزیع می شود که باید جذب اعتبارات ملی همواره مد نظر باشد. 

علی تعالی عنوان کرد: سال گذشته کل اعتبار راههای شهرستان ۲۸۰ میلیون تومان بوده که تخصیص آن هم کامل نبوده و این درحالی است که طبق گزارش راه و شهرسازی هر کیلومتر راهسازی فقط حدود۲۰۰ میلیون تومان هزینه آسفالت و در صورت نیاز هرکیلومتر زیرسازی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دربردارد. 

وی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری حل این مشکل از طریق وزارت راه و شهرسازی شد و تاکید کرد: جذب اعتبارات ملی در راه و شهرسازی استان باید برای رفع این مشکلات مدنظر باشد. 

امام جمعه شهر قهاوند نیز گفت: عدم توجه کافی به مسائل و مشکلات این بخش در سالهای متوالی باعث محرومیت مضاعف و قابل توجهی در سطح منطقه شده است. 

حجت الاسلام محققی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در پیگیری مسائل و مشکلات این بخش با توجه به میزان محرومیت نسبت به دیگر نقاط شهرستان توجه بیشتری داشته باشند. 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز از افزایش یک و نیم برابری اعتبارات ماده ۱۸۰در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبارات توزیع شده از محل ماده ۱۸۰ حدود ۹۱۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری به یک میلیارد و ۴۳۰میلیون ریال افزایش یافته است. 

ابراهیم کارخانه ای افزود: برای پیگیری مسائل و مشکلات راههای شهرستان نیز سعی شده با اتخاذ تدابیر لازم وضعیت موجود بهبود یابد علیرغم اینکه در شرایط اقتصادی فعلی این مشکل مختص ما نیست و اعتبارات راه و شهرسازی کشور هم تکافوی رفع همه مشکلات این حوزه را ندارد. 

نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بارها اعلام آمادگی کرده ایم تا در کنار مدیران استان پیگیر جذب منابع ملی برای پیشبرد پروژه ها و رفع مشکلات باشیم. افزود : پیگیری مسائل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیرانی که پیگیری خوبی دارند در چنین شرایطی موفق ترند.

امیر خجسته اظهار امید واری کرد تا با پیگیری این مشکلات یزودی شاهد جذب اعتبارات قابل توجهی از منابع ملی برای بهبود وضعیت راههای روستایی سطح شهرستان باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار