امام جمعه مشهد گفت: دشمن می‌خواهد با تحریم‌ها، فشار اقتصادی و شیطنت‌های نابه‌کارانه ما را به ذلت سر میز مذاکره بکشاند و بلایی بر سر ما بیاورد که نقشه آن روز یزید بود.
کد خبر: ۳۱۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 28 October 2016
آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در  آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به این‌که حکومت یزیدی دو هدف را در جریان اسارت دنبال می‌کرد، اظهار کرد: آنان از یک سو می‌خواستند برق از چشم مخالفان بگیرند و از سوی دیگر اهل بیت(ع) را تحقیر کنند.
وی با بیان این‌که معاویه می‌خواست با تحقیر اهل بیت ارزش‌ها را از میان ببرد، ادامه داد: هم‌اکنون نیز شرایط امروز انقلاب ما همین طور است و دشمنان می‌خواهند  با تحقیر به‌وسیله اعمال تحریم‌ها کار را به جایی برسانند که مردم بگویند همه بیچارگی ما به خاطر مرگ بر آمریکا است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این‌که آنان دشمنان می‌خواهند از نظر فرهنگی و اقتصادی شرایطی به وجود بیاورند که سایر جوامع اسلامی بگویند ما دیگر با آمریکا درگیر نمی‌افتیم چون اگر این کار را بکنیم بلای ایران سر ما می‌آید، گفت: خط دشمن خط یزید در اسارت اهل بیت(ع) است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما باید در شرایط فعلی کاری کنیم که امام سجاد(ع) پس از عاشورا انجام دادند و مدیریت شرایط به‌وسیله ایشان و حضرت زینب(س) زمان ورود به شام طوری بود که پس از انواع حقارت‌ها که بر اهل بیت تحمیل شد اما در کمتر از 10 روز وقتی می‌خواستند از شام بیرون بروند با بدرقه عظیم مردم شام روبه رو شدند و رفتار آنان نقشه 40 ساله معاویه را از بین برد.
علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دو ماه عزاداری برای امام حسین(ع) باید برای ما کلاس درس، آموزش و راه افتادن به‌دنبال این حرکت باشد، خاطرنشان کرد: ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که نقشه‌اش نقشه آن روز یزید است اما رهبری راه را برای ما روشن کرده است. دشمن می‌خواهد با تحریم‌ها، فشار اقتصادی و شیطنت‌های نابه‌کارانه ما را به ذلت سر میز مذاکره بکشاند و بلایی بر سر ما بیاورد که نقشه آن روز یزید بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از سه سال قبل طرح، راهکار و مولفه‌های ایستادگی در برابر این گونه فشارهای دشمن را به ما معرفی کردند، گفت: با اقتصاد مقاومتی باید مقابل نابه‌کارایی‌های یزید واری که آمریکای ملعون می‌خواهد بر سر ما بیاورد ایستادگی کنیم. 
وی با اشاره به این‌که اما بعد از سه سال مردم و مسئولان مسأله را جدی نگرفتند، یادآور شد: ولی کاش به همین اکتفا می‌شد، ما بعد از سه سال چشم باز کردیم و می‌گویند 8000 میلیارد از دارایی این مردم را دزدیدند آن هم از قشر ضعیف، خدمتگزار و جامعه‌ساز معلمان.
امام جمعه مشهد با بیان این‌که 5 درصد حقوق معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شد، گفت: این صندوق 27 شرکت دارد که یکی از آن‌ها بانک سرمایه است، مدیرعامل این بانک اسنادی را جعل کرد و اموال معلمان آن هم معلمان پریشان، بیچاره، نان به دهن را به حساب شخصی خود واریز کرد، در سال  93 هم  بانک سرمایه اعلام ورشکستگی کرد و حالا صدایش درآمده که 8000 میلیارد از پول مردم دزدیده شده است. 
وی خطاب به مسئولان با بیان این‌که مگر چشم شما باز نبود که یک دزد بیاید در این مملکت و چنین مبلغی را بدزد، گفت: 900 هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بودند و از جیب هر معلم 8 میلیون و 800 هزار تومان دزدیده شده است، یعنی اتفاقی که در اقتصاد مقاومتی نیفتاده است چنین ثروتی هم از مردم دزدیده شده است.
امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که ما باید دنبال رو امام سجاد(ع) باشیم، افزود: این اداره کشور است که از جیب معلم، بیچاره‌ دست به دهن، 8 میلیون دزدیده شود، در حالی که 90 درصد  تسهیلات بانک سرمایه در سال 94 به 30 نفر در قابل وام‌های بدون وثیقه پرداخت شده است.
وی یادآور شد: بعد از این که رهبری اینقدر فریاد زدند بروید بر داشتن‌ها و توانستن‌های خود حساب کنید و با این قدرت مقابله آمریکا بایستید از آن طرف دست گدایی به طرف آمریکا و استکبار جهانی دراز کنیم و هر روز یک مذاکره، معامله و تعامل با آنها انجام می دهیم و بعد هم بگوئیم تا تعامل ما با این‌ها درست نشود توسعه اقتصادی و صادرات معنا ندارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار