معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مجموعا 44 نفر قاضی در شوراهای حل اختلاف کار رسیدگی به پرونده‌ها را انجام می دهند که از این تعداد 2 نفر قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف و مابقی قاضی دادگستری استان هستند.
کد خبر: ۳۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵ 26 October 2016

محمد رضا طاهری اظهار کرد: مجموعا 44 نفر قاضی در شوراهای حل اختلاف کار رسیدگی به پرونده‌ها را انجام می دهند که از این تعداد 2 نفر قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف و مابقی قاضی دادگستری استان هستند.

وی گفت: با توجه صلاحیت‌های شوراهای حل اختلاف و افزایش حجم ورودی پرونده در شوراهای حل اختلاف استان از نظر کمی و کیفی، افزایش تعداد قضات در شوراهای حل اختلاف می‌تواند روند رسیدگی به پرونده را کاهش رفع اطاله دادرسی تاثیر گذار باشد.

فعالیت 144 شعبه شورای حل اختلاف در سیستان و بلوچستان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف، هم اکنون 144 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان سیستان و بلوچستان فعال است که از این تعداد 44 شعبه در مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف واقع هستند و 100 شعبه نیز به صورت منفرد فعالیت می کنند.

وی افزود: از این تعداد شعبه شورای حل اختلاف 44 شعبه رایی شهری، 28 شعبه صلحی شهری و 72 شعبه صلحی روستایی هستند.

طاهری به فعالیت شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: هم اکنون 9 شعبه شورای حل اختلاف به صورت تخصصی در زمینه صلح و سازش در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر 686 نفر در شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت می‌باشند که از این تعداد 581 نفر مرد و 105 نفر نیز زن هستند.

طاهری با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف استان تا کنون خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کرده‌اند گفت: بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان طوایف در بسیاری از پرونده‌ها نقش آفرینی کرده‌اند که این مهم در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان موثر بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار