عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به استعفای وزرا گفت: یک وزیر در فاصله هشت ماه نمی‌تواند معجزه کند، باید فرصت کافی در اختیار داشته باشد و هشت ماه فرصتی برای ارائه کارنامه موفق برای یک وزیر نیست و چنین اقدامی بیشتر سیاسی است.
کد خبر: ۳۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۲ 23 October 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمد خرسند با اشاره به تغییر سه وزیر در دولت یازدهم اظهار کرد: این اقدام بیشتر ترمیم سیاسی بوده تا حل مشکلات مردم را در نظر داشته باشد. ترمیم دولت، حق همه دولت‌ها بوده است ولی اینکه هشت ماه به انتخابات صورت گرفته باشد و آن هم درباره وزارتخانه‌های فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش جای سؤال دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک وزیر در فاصله هشت ماه نمی‌تواند معجزه کند، باید فرصت کافی در اختیار داشته باشد و هشت ماه فرصتی برای ارائه کارنامه موفق برای یک وزیر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ترمیم باید بر اساس اولویت‌های جاری در جامعه باشد، گفت: دولت باید بررسی کند ناکامی‌ها در کجا بوده و چه وعده‌هایی داده بود و برای تحقق وعده‌ها کابینه را ترمیم کند، کارنامه دولت نشان می‌دهد ناکامی‌هایش بیشتر اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌خواست گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کند ولی زمان گذشت و هیچ گشایشی ایجاد نشد، امروز تورم، گرانی و رکود بی‌سابقه در بازار روی داده و تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی را شاهد هستیم.

خرسند با بیان اینکه انتظار بود دولت با تغییر در وزارتخانه‌های اقتصادی، گشایشی در بازار ایجاد می‌کرد، گفت: اکنون دولت به سراغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش رفته، به نظر می‌آید این ترمیم بر اساس نیاز کشور و جامعه نبوده و بیشتر کار سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ به نظر، این اقدام دولت بیشتر برای امتیاز دادن به طیف اصلاح‌طلبان و چرخش بیشتر دولت به سمت اصلاحات باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز کرد: امیدواریم این ترمیم به سمت بهاء دادن به جریانات خاص در عرصه فرهنگ کشور نباشد، بلکه به سمت عقلانیت بیشتر و عمل به شعار دولت در زمینه اعتدال باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم وزرایی که انتخاب می‌شوند، کسانی نباشند که در عرصه فرهنگی اجازه بدهند کسانی به جولان بپردازند و در نتیجه واکنش متدینان، علما و دلسوزان را به همراه داشته باشد، بدون تردید این امر به نفع دولت نخواهد بود.

خرسند با بیان اینکه امیدواریم این ترمیم در راستای آرام‌بخشی کشور و اعتدال باشد و به شعار دولت عمل شود و حرکتی به سمت تندروی و حرکتی برای دو قطبی‌سازی در سطح کشور نباشد، گفت: در نتیجه جناح ارزشی را متهم به تندروی در عرصه مسائل فرهنگی کنند و بگویند ما می‌خواهیم آزادی بدهیم، ‌اگر به این شکل باشد، این التهاب‌آفرینی بدون تردید به نفع دولت نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم از وضعیت اقتصادی، معیشت و اوضاع اشتغال راضی نیستند، اگر مشکلی حل شده باشد، خودش را نشان می‌دهد و رضایتمندی مردم را به همراه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: برخی اوقات در آمار مواردی بیان می‌شود، در حالی که آمار باید ملموس باشد و خودش را در زندگی و سفره مردم نشان دهد، ولی این چنین نیست دولت نتوانسته گشایشی که وعده داده بود و در مناظرات و گفت‌وگوها مطرح می‌کرد، محقق کند.

وی با بیان اینکه دولت به شعار اعتدال عمل نکرد، گفت: اکثر پست‌های کلیدی و وزارتخانه‌ها را به اصلاح‌طلبان دادند و با وجود این همه پست‌ها و امتیازات، امروز نیز از عملکرد دولت راضی نیستند، علاوه بر دولت قوای دیگر را نیز می‌خواهند.

خرسند عنوان کرد: دولت در سال پایانی خود قرار دارد، در مقابل وعده‌هایی که نتوانسته به آنها عمل کند، ترمیم این موقع کارآمد نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار